ریشه
Image default
اینستاگرام بازاریابی شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی مقالات

بررسی آخرین تغییرات الگوریتم جدید اینستاگرام 2021

امسال نیز همانند سال‌های گذشته، الگوریتم اینستاگرام آپدیت جدیدی داشت. به روزرسانی جدید مجددا بر روی یکسری از مسائل تاکید کرده بود که درباره اهمیت آن‌ها در سال‌های قبل زیاد بحث شده بود.

الگوریتم اینستاگرام 2021 در ادامه تحولی که در سال 2018 ایجاد کرد، به دنبال نمایش محتوای مورد علاقه کاربران و درک بیشتر نیاز آن‌ها است. تمرکز الگوریتم جدید اینستا در سال 2021 بر روی تعامل، استوری و اکسپلور است.

به نظر شما هم الگوریتم اینستاگرام به گونه ایست که مثلا هر هفته یا هر ماه یا هر سال خود را آپدیت میکند؟ نه، اصلا اینگونه نیست.

الگوریتم اینستاگرام 2021 چگونه کار میکند؟

اینستاگرام، الگوریتم خود را با استفاده از اطلاعات زیادی که در هر لحظه اخذ میکند، آپدیت یا به روزرسانی میکند. چرا؟ زیرا این الگوریتم با استفاده از هوش مصنوعی کار میکند و هر لحظه در حال بهینه ساختن خود است. پس این فرضیه که فکر کنیم زمان مشخصی برای به روزرسانی دارد کلا اشتباه است.

شکی نیست که طبق الگوریتم اینستاگرام از ابتدای سال 2021 پست‌های اینستاگرام مثل قبل بازدید، لایک و کامنت نخواهند داشت.

اکنون برآورده شده که فقط ۱۰ درصد از مخاطبان شما پست‌ها را می‌توانند ببینند. این مسئله باعث میشود تا کاربران عادی از میان بروند و بعضی از کاربران هیچگونه عکس العملی نسبت به پست‌های شما نداشته باشند.

افت بازدید و لایک در الگوریتم جدید اینستاگرام 2021تردیدی نیست که برای اینکه بتوانید شبکه‌های اجتماعی خود را بهتر مدیریت کنید، باید به پلتفرم‌ها، الگوریتم‌ها و نحوه کار هر کدام از فضاها تسلط داشته باشید.

معیارهای الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2021 چیست؟

علاقه = تعامل

بسیار مشکل است که بفهمیم کاربران به چه نوع محتوایی بیشتر علاقه دارند. برای تجزیه و تحلیل درست، الگوریتم اینستاگرام نیازمند شناخت الگوهای رفتاری و پیش بینی رفتارهای آینده دارد. ولی چه نوع تعاملاتی مورد نظر است؟

  • لایک
  • کامنت ها
  • بازدیدها (برای محتواهای ویدئوی)
  • اشتراک‌گذاری مجدد

سیو اینستاگرامتعداد SAVE کردن پست‌ها هم یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم است.در حقیقت ذخیره کردن یک پست نشان دهنده علاقه بسیار زیاد کاربر به آن است. در نتیجه این معیار برای اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

ارتباط = ارتباطات در زندگی واقعی + تعامل

چنان تعجبی ندارد که اینستاگرام در تلاش است تا بهترین پست‌ها را که مناسب شماست برایتان نشان دهد. مطمئنا برای این هدف نیازمند ارتباطات شما در دنیای واقعی و تحلیل تعاملات شما با محتواهای مختلف میباشد.

اما بازهم نکاتی برای این قسمت وجود دارند که عبارتند از:

  • اکانت‌هایی که کاربران برای آن‌ها پیام فرستاده‌اند
  • هر مدل تعاملی که نشان دهنده ارتباط در دنیای واقعی است
  • اکانت‌های جستجو شده توسط کاربران
  • میزان لایک‌های متعدد پست‌ها و دیگر تعاملات

واضح است کاربران، بیشترین تعامل و ارتباط را اغلب با محتوای تولید شده توسط اقوام و دوستان خود دارند.

البته داشتن تعامل خیلی نزدیکی با یک اکانت، بالا بودن آن اکانت در نمایش‌ها را ضمانت نمی‌کند.

زمان ارسال پست = تازگی محتوا

بعضی از کاربران فکر میکنند در صورت داشتن تعامل خوب، دیگر نیازی به پست گذاشتن و فعالیت نخواهند داشت؛ در صورتیکه هر پستی که انتشار مییابد تاریخ انقضا دارد و باید سعی کنید تا پست‌های جدیدی را هم انتشار دهید. در غیر اینصورت آشکار است که مقدار نمایش شما به مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

تعامل در اینستاگرامحتما بخوانید : ۱۱ راه تضمینی برای افزایش تعامل در اینستاگرام (ترفند های مخفی اینستاگرامی)

بعضی پست‌ها در مدت زمانی معینی که تعامل خوبی داشنتد، از این پس تعامل چندانی نخواهند داشت و باید برای جذب مخاطب و بالا بردن تعامل در اینستاگرام ازمحتواهای جدید استفاده کرد.

پس آشکار است که تازه بودن محتوا یکی از معیارهای مهم الگوریتم هوشمند اینستاگرام است.

آمار بسیار جالبی وجود دارد که نشان میدهد که برای به دست آوردن بهترین رتبه، باید در ۳۰ دقیقه پس از ارسال پست حداکثر مشارکت و تعامل را با مخاطب خود داشته باشید.

البته همانگونه که اینستاگرام هم تصدیق کرده است، تعامل با مخاطب اجباری نیست؛ ولی برای به دست آوردن بالاترین میزان تحلیل وتعامل این کار لازم است.

اطلاعات کاربر= فرکانس، دنبال کردن، استفاده

۳ عامل مذکور، به الگوریتم جدید اینستاگرام 2021 کمک میکند تا درکی از بهترین رفتارها و عادات کاربران داشته باشد.

کاربران فعال، مطمئنا محتواهای بیشتری را هم مشاهده میکنند، ولی بعید است که در قسمت اکسپلور اینستاگرام، همه پست‌ها را یکی یکی ببینند. امکان دارد به دنبال موضوعاتی متفاوت ویا خاصی باشند و این اینستاگرام است که عادات و علائق کاربر به نوع محتوا را تشخیص میدهد.

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2021 بر اساس چه فاکتورهایی به ما پاداش میدهد؟

بعضی‌ها کلا تغییر را دوست ندارند. دوست دارند بقیه راه را هم با همین فرمانی که تا الان رفته‌اند، بروند.

ضرب المثلی هست که میگوید به ترکیب برنده دست نزن! بعضی‌ها با استناد به این جمله میگویند که، تا الان که نتیجه گرفتم با این روش؛ از این پس هم حتما نتیجه میگیرم!

همیشه تلاش کنید از کارآمدترین و جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام استفاده کنید.

وقتی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام استفاده میکنید، الگوریتم اینستاگرام به علت استفاده‌ی شما از به روزترین قابلیت‌ها فکر میکند شما از کاربرای به روز هستین و میخواهید قابلیت‌های مختلف را بررسی کنید پس به شما کمک خواهد کرد. البته که این کار محض رضای خدا نیست! بلکه تحلیل اینستاگرام درست ترو بهتر خواهد شد.

مهم‌ترین فاکتورهای فید اینستاگرام در الگوریتم 2021 کدام اند؟

۶ فاکتور اصلی برای بخش فید پست‌ها طبق اطلاعات به دست آمده از بررسی و آنالیزهای مربوط بر روی الگوریتم اینستاگرام به شرح زیر وجود دارد:

  • علاقه
  • ارتباط
  • تایم لاین‌ها
  • فرکانس
  • میزان فالووینگ‌ها
  • میزان استفاده

1- علاقه

فید پست اینستاگرام تنها درباره کسانی که آن‌ها را فالو کرده‌اید نیست. بلکه درباره نوع محتوایی که از آن خوشتان آمده را نیز شامل میشود.

در واقع آنالیز و بازخورد کلیه رفتارهای شما در اینستاگرام، همان فید پست اینستاگرام است.

2- ارتباط

برای اینستاگرام میزان ارتباط شما با فالوورها، اهمت خیلی زیادی دارد. اینستاگرام چون میخواهد رتبه‌بندی کند، پس این مورد میتواند خیلی پراهمیت باشد.

اینستاگرام چه چیزهایی را در نظر میگیرد وچگونه متوجه این ارتباط میشود؟

  • افرادی که در زندگی حقیقی میشناسید
  • افرادی که سرچ کردید
  • افرادی که به آن‌ها دایرکت دادید
  • افرادی که شما محتوای آن‌ها را دوست داشتید

 

اکنون فکر میکنم برای شما جالب شده باشد که اینستاگرام برای اینکه یک محتوا را به شما نشان دهد چه فاکتورهایی را در نظر میگیرد.

تا کنون برایتان پیش آمده است که پیجی را فالو کرده باشید و بعد تو فید، کلی از پست‌های آن پیج را دیده باشید؟

اگرشما نسبت به این پست‌ها تعاملی نداشته باشید، نشان میدهید که علاقه خاصی به آن محتواها ندارید.

3- تایم لاین

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تنها به اینکه شما محتوایی تعامل داشتید یا نه توجه نمی‌کند، بلکه به زمان ارسال آن مطلب نیز اهمیت میدهد.

زمانبندی پست اینستاگرامنکته‌ای است که اینستاگرام در سال‌های اخیر مانور بیشتری روی آن داده است زمان ارسال پست هست.

حتما بخوانید : زمانبندی پست چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

مسلم است که اگر شما پست خودتان را موقعی ارسال کنید که فالوورهای شما یبشتر در آن زمان آنلاین هستند، شانس شما برای تعامل بیشتر افزایش خواهد یافت.

4- فرکانس

چند وقت یکبار اینستاگرام را چک می‌کنید؟ موقعی که در فواصل زمانی کوتاهی، اینستاگرام را چک می‌کنید، ترتیب زمانی در اینستاگرام بیشتر به چشم می‌آید.

طبق آخرین تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال 2021، اگر شما در فواصل زمانی طولانی اینستاگرام را چک کنید، پست‌ها اکثرا طبق علاقه شما ترتیب‌بندی خواهند شد.

5- میزان فالووینگ‌ها

در اینستاگرام چندتا اکانت را فالو کرده‌اید؟ مسلما اگر تعداد بالایی اکانت را فالو کرده باشید، اینستاگرام انتخاب‌های زیادی برای آزمایش و تست خواهد داشت و طبیعی است که دراین مواقع شما پست‌های زیادی از اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید را نخواهید دید.

جالب است بدانید در سال ۲۰۲۱، میزان فعالیت‌های اکانت‌هایی هست که شما آن‌ها را فالو کرده اید.

اگر فعالیت اخیر آن‌ها بسیار کم شده باشد، به جای اینکه برای شما مفید باشند، زیان هم خواهند رساند. زیرا فعالیتی ندارند و میتوانند مانند فالوور فیک که فعالیتی ندارد، به عملکرد پیج شما لطمه بزنند.

6- میزان مصرف

چندساعت یا چند دقیقه در روز در اینستاگرام فعالیت دارید؟ مسلما اگر زمان زیادی از روز در اینستاگرام باشید، دنبال محتوای بیشتری هم خواهید بود.

اگر مدت زمان معینی را در اینستاگرام باشید، امکان دارد محتوای جدیدی از سمت اکانت‌هایی که آن‌ها را فالو کرده‌اید برای نمایش وجود نداشته باشد.

در چنین مواقعی اینستاگرام محتواهایی را از اکانت‌های جدید، به شما نشان میدهد. ولی چگونه؟

اینستاگرام با توجه به تعاملات گذشته شما، یکسری محتوا به شما پیشنهاد میدهد که تعامل شما با آن‌ها میتواند خیلی چیزها را معلوم کند.

ولی اگرتنها چند دقیقه در روز را در اینستاگرام میگذرانید، فقط تعدادی هایلایت از همان روز مطابق الگوریتم اینستاگرام برای شما به نشان داده خواهد شد.

صفحه اکسپلور و نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام 2021

درسال ۲۰۲۱ شرایط اکسپلور با سال‌های گذشته به صورت کلی فرق کرد. اکنون شما میتوانید علاوه بر هشتگ، کیورد هم جستجو کنید.

ولی محتوایی که نمایش داده میشود، فقط بر اساس هشتگ‌ها نیست؛ بلکه بر اساس هشتگ‌ها و همچنین کپشنی که نوشتید و محتوایی که آپلود کرده‌اید، خواهد بود. اما رفتن به اکسپلور آنقدرها هم سخت نیست.

بنابراین الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور باید تمام سعی خود را کند تا بتواند مرتبط‌ترین و بهترین پیشنهادهای ممکن را به کاربران نشان دهد. در اینصورت می‌تواند مدت زمان حضور و تعامل کاربران را افزایش دهد.

بنابراین در صورت تولید محتوای تعامل برانگیز و نوشتن کپشن مناسب و استفاده ازهشتگ‌های پیج، باید انتظار داشته باشید که در صفحه اکسپلورهم حضور داشته باشید.

امکان دارد بعضی‌ها فکر کنند که حضور داشتن در این صفحه بر اساس سلیقه وعلایق افراد است. باید بگویم سلیقه هم همان تعامل است.

نکته‌ی جالب توجهی که اینجا وجود دارد این است که الگوریتم اینستاگرام به صورت مدام خودش را بهبود می‌دهد. ولی چگونه؟

زیرا بر اساس یادگیری ماشین وهوش مصنوعی ساخته شده است. بنابراین روز به روزنسبت به تحلیل تعاملات و رفتار شما، این الگوریتم بهبود پیدا خواهد کرد.

به طورخلاصه از مهم‌ترین عواملی که که باعث دیده شدن پست‌ها در اکسپلور می‌شوند میتوان به کیفیت محتوا، مناسب بودن هشتگ‌ها و میزان تعامل اشاره کرد.

Like و نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام 2021

لایک اینستاگراممیرسیم به بحث جذاب لایک کردن! به نظر شما الگوریتم اینستاگرام برای لایک چه فاکتورهایی را در نظر میگیرد؟ بر چه اساسی لایک اتفاق می‌افتد؟

جواب بسیار راحت است! وقتی مخاطبان از محتوای شما خوششان بیاید، پست شما را لایک می‌کنند.

بنابراین میتوان گفت که بحث کیفیت محتوا، مهم‌ترین اصل در الگوریتم اینستاگرام برای لایک است. در صورت نداشتن محتوای خوب و لذت نبردن کاربران از محتوا، لایک و کامنتی هم در کار نخواهد بود.

سوالی که اینجا وجود دارد این است که چگونه میزان لایک را افزایش دهیم؟ یعنی چگونه ابتدا میزان ریچ (Reach) و سپس تعداد لایک را بالا ببریم.

پس از محتوای خوب به هشتگ‌گذاری مناسب هم میتوانیم اشاره کنیم. همینطور استفاده مناسب و صحیح از انواع تگ‌های تصاویر مثل تگ Alt/Location و … می‌توانند خیلی مفید باشند.

یک سری از مطالب هم هستند، مثل تدوین کمپین‌ها و همچنین زمان مناسب برای ارسال پست که خیلی شفاف و واضح هستند ودیگر نیازی به توضیح ندارند.

Story و نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2021

به طور معمول الگوریتم اینستاگرام برای استوری اینچنین است که استوری‌هایی را در ابتدای صفحه قرار می‌دهد که شما قبلا با آن‌ها بیشترین تعامل را داشته‌اید. حالا این تعامل میتواند از طریق پست‌ها یا استوری باشد.

جالب است بدانید که استوری اینستاگرام در سراسر جهان هرروز بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. بنابراین اینستاگرام همان اندازه که به بازخورد مطالب در فید اهمیت میدهد، استوری را نیز بعنوان یک معیار اساسی برای بررسی پیج‌ها قرار داده است.

در اکسپلور اینستاگرام، بخشی به انتشار استوری اختصاص داده شده است که در سال ۲۰۱۹ چنین قابلیتی وجود نداشت. ولی شانس دیده شدنتان در اکسپلور بیشتر خواهد شد، اگرمحتواهای کاربرپسند را در استوری منتشر کنید. بنابراین میتوانید با استوری هم فالوور جذب کنید.

تا کنون دقت کرده‌اید که بازدیدکنندگان استوری‌های شما بر چه اساسی مرتب‌سازی شده اند؟

بهینه‌سازی برای الگوریتم اینستاگرام 2021

در مورد همه صفحات در اینستاگرام یک واقعیت مهم وجود دارد: هر چه بیشترزمان خود را صرف برنامه کنید، فالوورها را بیشتر درگیر می‌کنید. در نتیجه الگوریتم‌های اینستاگرام را بیشتر به سمت خود جلب می‌کنید.

این بدین معنی است که باید هر روز محتوا، استوریٍ، فیلم وعکس بیشتری را در پیج خود منتشر کنید. حتی اگر شده برای مدیریت صفحه روزی ۲ دقیقه وقت صرف کنید. همچنین به نظرات کاربران در اسرع وقت پاسخ دهید.

در غیر اینصورت، طبق تغییرات جدید الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2021 صفحه شما رشدی نخواهد داشت.

سوالات متداول

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

چیزی تحت عنوان الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور که فقط در آن بخش کار کند، نداریم. به طور کاملا آشکارالگوریتم اینستاگرام یکی است. شما برای جذب مخاطب باید بتوانید محتوایی جذاب تولید کنید، از هشتگ‌ها به صورت صحیح استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد محتوای خود را وایرال کنید.

الگوریتم اینستاگرام 2021 برای استوری چگونه است؟

همانگونه که گفتتیم الگوریتم یکی است. در بخش استوری هم شما باید با توجه به اهمیت روز افزون تعامل، محتوای تعاملی تولید کنید تا استوری‌های شما برای مخاطبانتان بیشتر به نمایش دربیایند.

بنابراین در صورت تعامل کمتر، به طور حتم استوری‌ها هم کمتر دیده میشوند.

آیا اولویت عکس نسبت به ویدیو کمتر است؟

نخیر اصلا اینچنین نیست. اینستاگرام اعلام کرده که هیچ تفاوتی میان عکس ومحتوای ویدئویی وجود ندارد.

تاثیر ویدیو در الگوریتم اینستاگرام 2021علت اینکه ویدئو در بخش فید، بیشتر نمایش داده می‌شود این است که معمولا میزان تعامل با محتوای ویدئویی به مراتب ازعکس بیشتر است. پس ویدیو در بخش فید شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت. البته این امر کاملا مستقیم به مخاطب بستگی دارد. اگر مخاطب به محتوای عکس بیشتراز محتوای ویدئویی علاقه داشته باشد، مسلما محتوای عکس بیشتر برایش نمایش داده خواهد شد. همه چیز به تعامل و کاربر بستگی دارد.

حتما بخوانید : ویدیو مارکتینگ چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

بازدید، لایک و کامنت فیک چطور است؟

اطلاعات زیادی دراین مورد داده نشده. تنها چیزی که اینستاگرام اعلام نموده این است که با توجه به الگوریتم یادگیری ماشین اینستاگرام، تعاملات غیرواقعی و فیک محاسبه نمی‌شوند.

و مسلما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که این الگوریتم اینستاگرام آنقدر قوی هست که متوجه تعاملات فیک شود؟ و اصلا چگونه متوجه میشود؟ پاسخ خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پست های مرتبط

۵ دلیل موجه برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ

Root Admin

تکنیک های برای فروش بهتر، چگونه فروش بیشتر و بهتری داشته باشیم؟

Root Admin

10 روش برای بازگرداندن ترافیک از دست رفته سایت

Root Admin

4 دیدگاه ها

nafas اسفند 16, 1399 at 4:49 ب.ظ

تو الگوریتم جدید روزی چند پست و استوری باید بگذاریم؟

پاسخ
ریشه اسفند 19, 1399 at 3:35 ب.ظ

شما روزی ۱ پست و ۱ استوری رو حتما باید بذارید.

پاسخ
حمید اسفند 16, 1399 at 4:50 ب.ظ

پست میزاریم ولی هیشکی نه لایک میکنه نه کامنت میزاره برا این چیکار باید کرد؟

پاسخ
ریشه اسفند 19, 1399 at 3:34 ب.ظ

تو مقاله زیر آموزش اینو گذاشتیم که چطور میتونین میزان تعامل مخاطب هارو بالا ببرید.
https://rootdma.ir/11ways-to-increase-engagement-rate-instagram/

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید