ریشه
بازاریابی ربایشی
بازاریابی دیجیتال مارکتینگ مقالات

اینباند مارکتینگ (Inbound Marketing) چیست ؟

تعریف اینباند مارکتینگ یا استراتژی بازاریابی ربایشی

اگر کمی درمورد روش های و استراتژی های نوین بازاریابی تحقیق کنید، حتما یک عبارت ناآشنا نطرتان را جلب خواهد کرد. این عبارت اینباند مارکتینگ یا همان بازاریابی ربایشی می‌باشد. اما این اینباند مارکتینگ دقیقا چیست و چرا انقدر محبوب شده؟

اگر بخواهیم طرز کار اینباند مارکتینگ را توضیح دهیم میتوانیم بگوییم که اینباند مارکتینگ راه حل ها و فرصت هایی ارائه می‌دهد که تاثیر مثبتی روی مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما می‎‌گذارند. این راه حل ها به پیشرفت بهتر و سریع تر کسب و کار شما کمک میکند.

با ورود به عصر دیجیتال، استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی هم دستخوش تغییرات بسیاری شده اند. تبلیغات پی در پی و بازاریابی سنتی دیگر بازدهی قبل را ندارند و بیشتر باعث کلافه شدن مخاطبان می‌شوند. اینجاست که اینباند مارکتینگ یا بازاریابی ربایشی به کمک صاحبان کسب و کار می‌آید.

پایه و اساس استراتژی بازاریابی ربایشی این است که جذب افراد به وب سایت شما کافی نیست و شما باید پس از جذب مشتری نیز به آنها کمک کنید، پشتیبانی کنید و به آنها ارزش دهید. بدین ترتیب دائماً بر چگونگی کمک به مشتریان فعلی و آینده خود متمرکز می شوید و تجارت شما رشد می کند.

استراتژی اینباند مارکتینگ چیست؟

اینباند مارکتینک - بازاریابی ربایشی

استراتژی اصلی اینباند مارکتینگ روانه کردن کاربران آنلاین به سمت پلتفرم های مجازی شماست. پس از ورود افراد و کاربران به وب سایت یا شبکه های اجتماعی شما، تیم فروش وارد عمل می‌شود و با استفاده از ابزارهای مکالمه مانند ایمیل و واتسپ با آنها ارتباط سازنده ایجاد می‌کند. در این مرحله تیم فروش یا بازاریاب ها با پاسخ به سوالات مخاطب باعث القای حس اطمینان نسبت به شما و افزایش ارزش و اعتبار برای برندتان می‌شوند.

داشتن خدمات پس از فروش کلید موفقیت استرتژی های اینباند مارکتینگ است. بعد از اینکه بازدیدکنندگان به مشتریان شما تبدیل شدند، تیم خدمات مشتری با ایجاد ارتباط دائم با مشتری، آن ها را از خدمات شما خشنود نگه می‌دارند. به این ترتیب چند مشاور همدل و متخصص همواره در اختیار مشتریان شما هستند.

در اینباند مارکتینگ که به آن بازاریابی درونگرا هم می‌گویند، بجای هزینه کردن روی تبلیغات پر هزینه همه ی تمرکز خود را به بهبود خدمات جانبی خود معطوف می‌کنید. برای مثال محتوای متنی یا ویدیویی آموزشی راجب خدمات خود آماده می‌کنید و آن را به طور رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید. 

بازاریابی درونگرا با فراهم کردن ارزشی افزوده برای مشتری او را راضی و خوشحال نگه می‌دارد. درواقع اینباند مارکتینگ راهی بهتر برای بازاریابی و روشی بهینه برای فروش و خدمات رسانی به مشتریان است. بنابرین شرکت شما می تواند در تعامل طولانی مدت با مشتری رشد بهتری داشته باشد. زیرا مشتریان خوب و راضی یک برند میزان موفقیت آن برند را در عرصه رقابت تعیین می کنند.

با ایجاد محتوای مفید که برای رفع مشکلات و نیازهای مشتریان ایده آل شما طراحی شده است، کاربران واجد شرایط برندتان را جذب می کنید و اعتماد و اعتبار را برای تجارت خود ایجاد می کنید.

استراتژی های بازاریابی ربایشی :

استراتژی های اینباند مارکتینگ به شما کمک می کند تا به طور موثرتر به مخاطبان مورد نظر اهداف بازاریابی خود دسترسی پیدا کنید. در ادامه مقاله اینباند مارکتینگ چیست خواهید دید که استراتژی های خاصی از بازاریابی درونگرا برای جذب کردن و مشغول و راضی نگه داشتن مصرف کنندگان برند تان وجود دارد. این استراتژی ها به پیشرفت اقتصادی کسب و کار شما کمک کنند.

استراتژی های جذب کننده

استراتژی های جذب کننده نوعی از استراتژی های درونگرا می باشند که با تولید و توسعه محتوا مناسب، مخاطبان مورد نظر کسب و کار شما را به سمت برندتان جذب می کند. برای جذب مخاطبین هدف برند خود از استراتژی ایجاد و انتشار مطالب، مانند مقالات وبلاگ ، پیشنهادات محتوا و رسانه های اجتماعی که ارزش ارائه دارند و مورد پسند مخاطبانتان می باشند، شروع کنید. 

حتما بخوانید : بازاریابی محتوا چیست و چگونه فروش ما را چند برابر می‎‌کند؟

برای مثال مطالبی در زمینه نحوه استفاده از محصولات تولیدی تهیه کنید. و یا اطلاعاتی مفید و آموزنده در مورد چگونگی ساخت محصول ارائه دهید. البته این محتوا ها لازم نیست حتما در قالب مقاله و متن باشند. محتوای ویدیویی آموزشی و محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک و … نیز میتواند بسیار مفید باشد.

برای جذب مخاطبین هدف و مشتریان خود در سطح عمیق تر از طریق ربایشی، بهتر است همه این مطالب و استراتژی های اینباند مارکتینگ را با یک استراتژی سئو بهینه کنید. یک استراتژی SEO شما را ملزم خواهد کرد که کلمات کلیدی و عبارات خاصی را در رابطه با محصولات یا خدمات خود به کار ببرید و سوالات و چالش هایی را که برای مشتریان شما پیش می‌آید حل کنید.

 

یک استراتژی سئو به شما این امکان را می دهد تا محتوا و اطلاعات وبسایت شما به صورت ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای افرادی که در جستجوی این اطلاعات و کلمات کلیدی هستند ظاهر شود. از این طریق بازدید وبسایت شما بالا می‌رود و هر روز مشتریان جدیدی شما را از طریق گوگل کشف می‌کنند.

استراتژی های مشارکت

هنگام استفاده از راهبردهای اینباند مارکتینگ برای جذب مخاطبان خود ، اطمینان حاصل کنید که با مشتریان خود به طور پیوسته در حال داد و ستد هستید. این داد و ستد باید به گونه ای باشد که باعث شود آنها با شما روابط طولانی مدت برقرار کنند. هنگام استفاده از این راهکارهای تعاملی در استراتژی مشارکت بازاریابی ربایشی ، اطلاعاتی را در مورد ارزش تجاری ای که کسب و کار شما به مشتریان خود ارائه می دهد با آنها به اشتراک بگذارید.

استراتژی های ویژه اشتغال ممکن است شامل نحوه برخورد و مدیریت تماس های فروش ربایشی خود باشد. در نحوه برخورد نمایندگان خدمات مشتری در تماس با افراد علاقمند متمرکز شوید. علاوه بر این ، مطمئن باشید که همیشه به جای فروش محصول، راه حل فروش را حل می کنید. این تضمین می کند که تمام معاملات به توافق های متقابل برای مشتریان و تجارت شما ختم می شود. به این معنی که شما همیشه برای مشتریان خود ارزش قائل می شوید.

استراتژی های رضایت بخش

لذت بردن از استراتژی های اینباند مارکتینگ باعث می شود مشتریان پس از خرید هم از شما رضایت داشته باشند. این استراتژی ها شامل اعضای تیم شما و مشاوران و کارشناسانی هستند که در هر مقطع زمانی به مشتریان کمک می کنند و در حال تبدیل کردن بازدید کننده های وبسایتتان به مشتری های دائمی برند و کسب و کار شما هستند.

حتما بخوانید : ‌۱۲ راهکار طلایی برای افزایش فروش اینترنتی

همراهی با چت بات ها و نظرسنجی های به موقع و هدفمند برای کمک ، پشتیبانی و درخواست بازخورد از مشتریان راهی عالی برای جلب رضایت مشتریان از محصولات و خدمات شما است. ربات ها و نظرسنجی ها باید در نقاط مشخصی در طول فرایند خرید مشتری با آنها به اشتراک گذاشته شوند. این کار موجب می‌شود که مراجعه کنندگان و مخاطبین شما از مشارکت با آنها لذت برده و میزان تعامل وبسایت شما را افزایش دهند.

به عنوان مثال ، چت بات ها ممکن است به مشتریان فعلی شما کمک کنند تا تاکتیک جدیدی را برای برند و محصولات شما پیشنهاد دهند که می خواهند از آنها استفاده کنند. علاوه بر این می‌توانید 6 ماه پس از خرید یا استفاده مشتری از محصول یا خدمات شما ، نظرسنجی رضایت کالا برای خریداران ارسال کنید. با این کار از میزان رضایت آن ها از محصول خود آگاه می‌شوید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند بدانید روی کدام محصول خود باید بیشتر سرمایه گذاری کنید.

توجه به شبکه های اجتماعی

توجه کردن به پیشنهادات مخاطبین در شبکه های اجتماعی یک استراتژی مهم دیگر در مورد افزایش رضایت و لذت مشتریان از برند شما است. کاربران و فالور های رسانه های اجتماعی ممکن است از یکی از پروفایل های شما سؤال بپرسند یا تجربه خود را از محصولات یا خدمات شما، با شما به اشتراک بگذارند.

پاسخ دادن به سوالات و فعالیت های فالوور های شما در شبکه های مجازی و ارائه اطلاعات مفید توسط واحد پشتیبانی به آنها باعث میشود بازدیدکنندگان شما ترغیب شوند که از شما خرید کنند. همچنین این کار به بازدید کننده نشان میدهد که برای او ارزش قائل هستید. همین امر موجب میشود مشتریان وفاداری داشته باشید که به شما و برندتان اعتماد کامل دارند.

جمع بندی

در این مقاله راجب اینباند مارکتینگ یا بازاریابی ربایشی بحث کردیم و بهترین استراتژی های بازاریابی ربایشی را معرفی کردیم. استراتژی اینباند مارکتینک بر رضایت و لذتی که مشتریان از محصول شما دارند متمرکز است. اینباند مارکتینگ به دنبال این است که به مشتریان شما در هر شرایطی کمک کند و از آنها پشتیبانی کند .به یاد داشته باشید که یک مشتری راضی به یک طرفدار و مروج برند شما تبدیل می شود. بنابراین باید تمام تعاملات با مشتری ها را با ارزش دادن به آنها انجام دهید.

پست های مرتبط

موثرترین و ارزان ترین تبلیغات آنلاین در اینترنت

ریشه

تاثیر تبلیغات در تجارت

ریشه

طراحی وب سایت با سرعت بالا

ریشه

دیدگاهتان را بنویسید

با خیال راحت به روز باشید

فرم پایین رو پر کنید تا از آخرین تخفیفات و کمپین هامون مطلع بشید