پنج ترند برتر تبلیغات کلیکی در سال 2020
روند رو به رشد تبلیغات کلیکی برای مشاغل و کسب و کارها طی سال 2020، بسیار چشمگیر بوده است. و می توان گفت سال پر حادثه ای برای تبلیغات کلیکی به شمار می آید. در سال جاری دنیای تبلیغات کلیکی به همراه مشاغل، بازار ها، اقتصاد ها، با سرعت بیشتری نسبت به قبل در حال پیشرفت هستند. به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم ترند برتر تبلیغات کلیکی در سال 2020 را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات کلیکی
1- به کارگیری اتوماسیون ها
برخی از بازاریابان به اتوماسیون با سوء ظن نگاه می کنند و تعدادی از آن ها هم به طور کامل اتوماسیون را رد می کنند. اما با وجود همه این ها ظهور اتوماسیون واقعیتی اجتناب ناپذیر است و یکی از پنج ترند برتر تبلیغات کلیکی به شمار می آید که مزایای قابل توجهی را در خود گنجانده است.
بیشتر بازاریاب ها تبلیغات پاسخگوی گوگل (Google responsive ads) و تعدادی نیز تبلیغات خودکار Facebook را مورد استفاده قرار می دهند. پیشنهادات فیس بوک تاکنون نتایج موثق و معتبری که در طی آزمایش ها در پی آن هستیم در اختیارمان قرار نداده است.
البته ناگفته نماند که مدت زمان کمی از شروع این حیطه تبلیغات کلیکی می گذرد. درنتیجه عملکرد تبلیغات کلیکی با گذر زمان مشخص خواهد شد.
تبلیغات پاسخگوی گوگل، در یک کمپین کلیکی، میزان نرخ کلیک (CTR) را، 5/69 درصد بدست آورده است که در مقایسه با نرخ کلیکی 4/32 درصدی که از قالب تبلیغات متنی توسعه یافته حاصل شده، یک شروع امیدوار کننده محسوب می شود. این امر شاید مدیون این واقعیت باشد که تبلیغات پاسخگوی گوگل، در ماه می 2018 و زودتر از فیسبوک، آغاز شده است.

مزایا و تاثیرات اتوماسیون ها:
در این مطلب بطور مختصر، سه مورد از مزایا و محاسن ترند برتر تبلیغات را مورد بررسی قرار می دهیم.
. نرخ کلیک بالاتر :
تبلیغات پاسخگوی گوگل،کارایی 5/75 درصدی بهتری نسبت به سایر ترندهای تبلیغاتی داشته و گستردگی و نرخ تبدیل آن 8/5 درصد نیز، بهتر شده است.
. فهم آسان :
رابط Google ads این امکان را برای کاربران خود فراهم می کند تا بدانند کیفیت تبلیغ آن ها در چه حدی است. خوب است یا هنوز هم نیاز به اصطلاح و پیشرفت دارد.
. صرفه جویی و استفاده بهینه از وقت:
این مورد نیاز به توضیح بیشتر ندارد. پر واضح است که استفاده از اتوماسیون ها موجب صرفه جویی در زمان می شود. با اتوماسیون ها میتوانید در زمان کم تر به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید.
نکات کلیدی برای استفاده بیشتر و بهتر از اتوماسیون تبلیغات کلیکی
نکات کلیدی برای استفاده بیشتر و بهتر از اتوماسیون تبلیغات کلیکی:
در ادامه مطلب به 2 تکنیک طلایی اشاره خواهیم کرد که با آگاهی و به کارگیری آن ها بتوانید از تبلیغات کلیکی استفاده بهینه ای داشته باشید.
1- برای زمان ساخت تبلیغات، هوشمندانه عمل کنید.
استفاده از ابزارهای هوشمند این امکان را برای شما بوجود می آورد که متوجه شوید که تبلیغات شما در چه سطحی است. و اینکه کلمات کلیدی را به اندازه کافی در متن مورد استفاده قرار داده اید یا نه! بنابراین الزاميست که بهترین کلمات کلیدی برای قرار دادن در متن انتخاب نمایید تا نتیجه تبلیغات کلیکی بهتری بدست آورید.
2- در حال حاضر وقت و زمان کافی، نسبت به گذشته دارید؛ پس به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید.
اغلب اوقات با این اتفاق روبرو شده ایم که زمان کافی برای بهینه سازی کلمات کلیدی منفی و یا بی ربط نداشته ایم. این در حالی است که در گذشته نظارت بر تبلیغات معمولا نیازمند رویارویی با تبلیغاتی بود که، کارایی و کیفیت پایینی داشتند.
اما در حال حاضر این روند تبلیغاتی و مراحل اصلاحی و تدبیر در زمینه های مزبور، دیگر جایگاهی ندارد. از این رو می توانیم با برخورداری از امکانات و زمان کافی روی دیگر موارد مهم مانند: کلمات کلیدی و بهبود امکانات و ایجاد شرایط برای هدف قرار دادن مخاطب و … تمرکز کنیم.
به عنوان مثال: google ads گزینه ای را برای هدف قرار دادن بخشی از مخاطبان خاص خود در نظر می گیرد و آمار و داده هایی را از آن ها ارائه می دهد تا به کمک آن ها، بتوانید عملکرد مخاطبان خود را مشاهده نمایید و اطلاعات مفیدی را بدست آورید.
همچنین بازاریابان می توانند پیشنهادهای خاصی را برای هر مخاطب را در نظر بگیرند، یعنی امکان تغییر پیشنهادات از فردی به فرد دیگر وجود داشته باشد. این یکی از بهترین روش ها برای استفاده بهینه از زمانی است که اتوماسیون تبلیغات کلیکی در اختیار شما قرار داده است.
استفاده از سئو در کنار تبلیغات کلیک
2- استفاده از سئو و تبلیغات کلیکی در کنار یکدیگر
یکی دیگر از ترند های برتر تبلیغات کلیکی، استفاده از SEO در کنار تبلیغات کلیکی می باشد.
در سال 2020 ، بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) و تبلیغات کلیکی به شکل زنجیره ای و تیمی، با قدرت بیشتری در کنار یکدیگر فعالیت می کنند. وجود سئو و تبلیغات کلیکی برای بازاریابان دیجیتال امری ضروری تلقی می شود و نوع جدیدی از همگرایی بوجود آمده است.
این امر باعث افزایش ارزش و قابلیت های آن ها می شود. به طور کلی در ترند برتر تبلیغات کلیکی زمانی که همه عناصر به شکل تیمی در کنار یکدیگر قرار گیرند و نیز بصورت متوالی طی شوند موفقیت عالی برای بازاریابی دیجیتال را در پی خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:

اثرات مثبت سئو بر روی تبلیغات کلیکی
-
افزایش بازدید وب سایت
اجرای یک کمپین تبلیغات کلیکی به همراه SEO ، این اطمینان را به شما خواهد داد که نرخ بازدید از وب سایت شما به شکل ایده آلی افزایش خواهد یافت و همیشه حضور فعالی در بازار محصولات و کسب و کار خود را تجربه خواهید نمود.
حتما بخوانید :
-
داده های کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل کارآمد آن ها:
استفاده همزمان از بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) و تبلیغات کلیکی، قدرت ارائه داده های فراوانی را به همراه دارد تا بدین وسیله امکان تصمیم گیری آگاهانه تری در زمینه استراتژی بازاریابی جهانی را برای شما فراهم کند.
-
عملکرد خوب تبلیغات کلیکی خبر از استراتژی محتوای ارگانیک می دهد:
برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود میتوانید برچسب های عنوان، توضیحات و محتوا را با استفاده از عنوان خود ایجاد کنید.

3- هدف گذاری مخاطب
یکی دیگر از ترند های برتر تبلیغات کلیکی، ایجاد شرایط مناسب، برای هدف گذاری مخاطب است که نسبت به سابق پیشرفت خاصی داشته و بهتر و موثرتر صورت می گیرد. بیشتر کسب و کارها به اهمیت هدف گذاری مخاطب در بازاریابی دیجیتال خود و نیز ارائه محتوای مفید و ارزشمند به مشتریان بالقوه خود پی برده اند.
راه های موثر برای دستیابی به مخاطبان هدف:
در این بخش از مطالب خود به موثرترین راه های دستیابی به مخاطبان هدف از طریق تبلیغات کلیکی اشاره خواهیم نمود:
-
مخاطبان خود را از طریق پرسونا معرفی کنید:
در تبلیغات فیسبوک، تعریف مخاطبان، بیشتر از انتخاب کلمه کلیدی مناسب و یا مخاطبان هدف، اهمیت دارد. با ایجاد یک نمونه از شخصیت مخاطبان خود (پرسونا)، میتوانید در هدف گیری مخاطبانتان به شکل دقیقی تری عمل نمایید و نیز اطمینان حاصل کنید که مخاطبان مناسبی را در بین کانالهای مختلف ایجاد می کنید.
-
مطالب مفید و مرتبط را ارائه دهید:
محتوا و تبلیغات فقط شامل پیشنهاد دادن به مشتریان و منتظر ماندن برای درخواست از طرف آن ها نیست. بلکه باید با ارائه محتوایی مفید بتوانید به نیازهای آن ها نیز پاسخ دهید.
استفاده از لحن مناسب و منتقل کردن حس همراهی و نیز کمک کردن به مخاطبان برای حل کردن مشکلاتشان، آن ها را ترغیب خواهد کرد که نه تنها روی تبلیغات کلیک کنند بلکه با ادامه حضور خود در سایت، فرم راهنما را نیز تکمیل نمایند تا بدین وسیله از هر وب سايت دیگری که لینک آن در آگهی وجود دارد، دیدن نمایند.
-
در هر بستر مخاطبان مرتبط ایجاد کنید:
در اصل، هر شبکه اجتماعی سیستم عامل متفاوت و خاصی را دارا می باشند و دائما در حال تغییر هستند از این رو توصیه می شود که همیشه از آخرین اخبار اطلاع داشته باشید. در این حالت همیشه مخاطبانتان شما را به عنوان منبع و مرجعی معتبر در نظر خواهند گرفت، یعنی آن ها سوالاتی دارند و شما می خواهید به آن ها پاسخ دهید.اگر آن ها شما را به خاطر اخبار و آمار بازاریابی دیجیتال دنبال می کنند ،حتما سوالاتی را از شما خواهند پرسید، به عنوان مثال : ” آیا باید از هشتگ در کپی تبلیغات توییتر استفاده کنیم؟ ” و یا سوالی در این مورد که “آیا در لینکدین براساس مهارت و رسته های شغلی مخاطب ایجاد کنیم؟”
همگام شدن با اخبار بروز، به این معنی است که می توانید اطلاعات نابی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
4- استفاده از محتوای ویدیویی
یکی دیگر از پنج ترند تبلیغات کلیکی، استفاده مطلوب از محتوا های ویدیویی می باشد. ویدیو یکی از جذاب ترین انواع محتوا است که در اختیار بازاریابان قرار می گیرد. به علت ارائه نتایج جالب و عالی، اکثر ما علاقه داریم که با این قالب فعالیت داشته باشیم.
حتما بخوانید:
هر چقدر ویدئو های تبلیغاتی بهینه شوند، به همان نسبت کارایی بالایی نیز خواهند داشت. به عنوان مثال : آخرین کمپین ویدئویی موسسه fiftyfiveandfive در لینکدین، میزان بازدید به عددی نزدیک 34/2 5 درصد رسیده است، که معیاری بالاتر از آن چیزی است که لینکدین ارائه داده بود.
. اصول اساسی استفاده بهینه از محتوای ویدئویی برای ایجاد کمپین های موفق؟
در اینجا، اصول اساسی ساخت، ویدئوها و محتوای آن ها اشاره خواهیم نمود.
. ویدئوهای کوتاه، اغلب اوقات بهتر عمل می کنند و نتیجه مطلوبی را میتوان به راحتی بدست آورد. و به طور معمول 30 ثانیه برای این ویدئوها در نظر گرفته می شود.
. نکته اصلی که در ویدئو ها باید تمرکز کرد، محتوا است. تا مستقیم به اصل موضوع و محتوا برسید.
. موسیقی نیز در ویدئو مهم می باشد. اما نباید در این زمینه افراط کنید و مخاطبان خود را با یک موسیقی در پس زمینه، درگیر نمایید.

5- استفاده درست و هوشمندانه از زمان
یکی دیگر از پنج ترند برتر تبلیغات کلیکی، استفاده معقول از زمان و نیز استفاده از نمونه کارهای پیشنهادی است.
یکی از جذاب ترین، ترند های تبلیغاتی کلیکی در سال 2020، مشاهده و استفاده کردن از نمونه کار ها می باشد. این کار کاری بسیار هوشمندانه است چون در استفاده از وقت و انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.
همچنین می توان، نمونه کار های پیشنهادی تبلیغات کلیکی را همانند کتابخانه ای در نظر گرفت که در آن، استراتژی های پیشنهادی مختلفی را که در بین کمپین ها و گروه های تبلیغاتی و همچنین کلمات کلیدی استفاده میشوند را ذخیره کنید تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند.
مزایای استفاده از نمونه کار ها
. نمونه کار ها به شما کمک خواهند کرد که اطمینان حاصل کنید، تمام فعالیت های شما به طور قطعی بهینه شده اند، و استفاده از نمونه کارهای پیشنهادی، بهترین شانس موفقیت را پیش روی شما قرار خواهند داد .
. مورد استفاده قرار دادن نمونهکارهای پیشنهادی، باعث می شود که در مدیریت بودجه هر کمپینی، امکان کنترل بیشتری روی هزینه ها داشته باشید و از طرف دیگر در زمان نیز به شکل قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.
. افزوده شدن ویژگی فصلی به نمونهکارهای پیشنهادی، این امکان را برای شما فراهم می کند تا برای مدت زمان خاصی، پیشنهادهایی را تغییر دهید یعنی بتوانید آن ها را با دیگر فعالیت های خود هماهنگ نمایید و به نتیجه مطلوبی برسید.
با گذشت زمان امکان روبرویی هرچه بیشتر با عنوان ،”نمونه کارهای پیشنهادی ” وجود خواهد داشت. از این رو توصیه می شود که در اسرع وقت نسبت به آشنایی و استفاده از نمونه کار های پیشنهادی اقدام نمایید.
سال هنوز به اتمام نرسیده و هنوز زمان برای ظهور ترند های برتر تبلیغات کلیکی قبل از شروع سال 2021 وجود دارد، زمان به سرعت در حال گذر است و جهان پیوسته تغییر می کند و ما همچنان در اندیشه، ترندهای تبلیغاتی جدیدی هستیم.