پرداخت به ازای کلیک PPC چیست ؟
روش PPC یک روش هدایت بازدید به سمت وبسایت شما است که در قبال آن باید هربار روی تبلیغ شما کلیک شد مبلغی را به ناشر پرداخت کنید. یکی از رایج ترین نوع PPC تبلیغات گوگل است، که به شما اجاره میدهد با پرداخت مبلغی به ازای هر کلیک روی لینک تبلیغ شما جایگاهی را در بالای صفحه نتایج گوگل داشته باشید. راه های دیگری که می توانید از PPC بهره ببرید عبارت اند از:
تبلیغات پولی فیس بوک:
در تبلیغات فیس بوک کلاربران می توانند با پرداخت مبلغی به شخصی سازی یک ویدیو، عکس یا بسته نمایش اسلاید بپردازد که فیس بوک آن را در قسمت اخبار برگزیده افرادی که مخاطبین احتمالی تبلیغ شما هستند به نمایش در می آورد.
کمپین تبلیغات توییتر:
در نوع بخصوص، کاربران می توانند بابت قراردادن یک سری پست یا نشان پروفایل در قسمت گزیده خبرها (News feed) یک مخاطب خاص برای رسیدن اهداف کاری تلاش کنند. این اهداف ممکن است افزایش بازدید وبسایت، کسب دنبال کنندگان بیشتر در توییتر، تعامل با دیگر کاربران بر سر یک توییت (پست توییتر) یا حتی ترغیب دیگر کاربران به دانلود یک اپلیکیشن باشد.
پیام های اسپانسر شده در لینکداین:
در لینکداین، کاربران می توانند در قبال پرداخت پول، پیام هایی را مستقیما به کاربران مشخصی بر اساس پس زمینه، کار و رشته مرتبط با آنها ارسال میکند.
تبلیغات محلی
تبلیغات محلی اشاره د به تبلیغاتی دارد که عمدتا محتوا محور بوده و در کنار محتوا های رایگان قرار می گیرد. پست هایی شرکت های رسانهای و خبری اینترنتی پشتیبانی میکنند مثال خوبی از این مورد است؛ اما اکثر مردم از تبلیغات رسانه های اجتماعی انتظار دارند تا «محلی» باشند مثل تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام.
تبلیغات محلی یا PPC ؟
به نظر می رسد تاثیر تبلیغات محلی اینترنتیی در بسیاری از موارد برای کسب و کار های داخل ایران بیشتز ار PPC است به همین منظور در اغلب موارد پیشنهاد ما استفاه از آگهی نامه های انیترنتی و رسانه های خبری داخلی بوه است.