ریشه
افزایش فروش اینترنتی
دیجیتال مارکتینگ مقالات

۱۲ راهکار طلایی برای افزایش فروش اینترنتی

امروزه بسیاری از افراد از روش های آنلاین مانند وبسایت و شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند به همین جهت اطلاع از تکنیک های بازاریابی اینترنتی بسیار حائز اهمیت است. فروش محصولات به صورت آنلاین راه و رسم مخصوص به خود را دارد که باید آن ها را فرا بگیرید. از این رو ما در این مقاله لیستی از کاربردی ترین تکنیک های افزایش فروش اینترنتی را برای شما آورده ایم.

۱۲ روش افزایش فروش اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان

۱- به کاربران کد تخفیف بدهید

افزایش فروش اینترنتی با کد تخفیف
ارائه کد تخفیف یکی از تکنیک های پر استفاده در فروشگاه های آنلاین است. شما میتوانید با ارائه کد تخفیف در مناسبت های مختلف، مشتریان خود را ترغیب به خرید از محصولات خود کنید. البته دقت کنید که کد تخفیف های شما باید تاریخ انقضا داشته باشند. این کار باعث می‌شود کاربر برای نسوختن کوپن هر چه سریع تر از آن استفاده کند.

البته کاربرد کد تخفیف به همین جا ختم نمی‌شود. کد تخفیف یک راه فوق العاده برای به دست آوردن ایمیل جامعه هدف شما می‌باشد. از مشتریان خود بخواهید ایمیل خود را وارد کنند و کد تخفیف ها را برای آن ها ایمیل کنید. حال با داشتن ایمیل مشتریان‌تان می‌توانید از ایمیل مارکتینگ هم برای افزایش فروش اینترنتی محصولات خود استفاده کنید.

 

۲- برای برند خود باشگاه مشتریان ایجاد کنید

 

اگر به دنبال افزایش فروش اینترنتی هستید، هدف شما نباید فقط این باشد که مشتری محصول یا سرویسی را از شما بخرد. هدف شما باید این باشد که مشتری خرید کند و پس از آن باز هم به خرید کردن از شما ادامه بدهد. داشتن مشتریان وفادار به برند شما کلید موفقیت استراتژی های افزایش فروش اینترنتی است. اما چگونه می‌توان مشتریان ثابت و وفادار داشت؟

برای ایجاد حس وفاداری بین شما و مشتریان خود باید خدمات خود را بهبود دهید. یکی از راه های اعتمادسازی این است که بعد از هر خرید از مشتریان تان راجب کیفیت خدمات خود سوال کنید. این کار باعث می‌شود مشتری بفهمد که به رضایت او اهمیت می‌دهید و همین باعث وفاداری او نسبت به شما می‌شود.

کار دیگری که برای افزایش فروش اینترنتی خود میتوانید بکنید هم این است که یک باشگاه مشتریان ایجاد کنید و به ازای هر خرید، پاداشی به مشتریان خود بدهید. این پاداش میتواند به صورت امتیاز، کد تخفیف یا یک محصول رایگان باشد. ارائه این خدمات باعث می‌شود مشتریان شما احساس ارزشمند بودن بکنند و تمایل داشته باشند که باز هم از شما خرید کنند.

 

۳- برای افزایش فروش در اینستاگرام چالش یا مسابقه برگزار کنید

 

یکی از راه های افزایش بازدهی پیج شما در اینستاگرام که به افزایش فروش در اینستاگرام هم منجر می‌شود، برگزاری چالش و مسابقه است. از طریق یک پست یا استوری مسابقه ای برگزار کنید و  با جایزه های جذاب و وسوسه انگیز فالوور های خود را به شرکت در آن ترغیب کنید.

حتما بخوانید : آموزش قدم به قدم بازاریابی اینستاگرام + ۶ تکنیک کاربردی

مسابقه شما می‌تواند به این شکل باشد که کاربران خود را تشویق کنید که یکی از پست های شما را در پیج خود به اشتراک بگذارند و شما را تگ کنند. این یک راهکار عالی برای افزایش فروش شما در اینستاگرام است. زیرا با این کار افراد زیادی بصورت رایگان شما را تبلیغ میکنند. درنتیجه با این روش هم تعامل کاربران با پیج شما بیشتر می‌شود و هم فالوور های شما به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

 

۴- محبوب ترین محصولات را در معرض دید کاربران قرار دهید

 

اگر محصولات زیادی برای فروش دارید، ممکن است مشتریان شما در انتخاب محصول مورد نظر خود با مشکل مواجه شوند و در نهایت از خرید منصرف شوند. داشتن انتخاب های بسیار تصمیم گیری را برای مشتری بسیار سخت می‌کند. در این صورت شما باید به کمک مشتری بیایید.

پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات شما باید در معرض دید کاربران باشد. احتمالا در بسیاری از وب سایت ها دیده اید که قسمتی را به معرفی و نمایش پرفروش ترین محصولات اختصاص داده اند همین کار ساده میتواند باعث افزایش فروش اینترنتی شما شود. اما این کار فقط مختص وبسایت نیست. شما میتوانید از طریق بخش هایلایت اینستاگرام هم پست های مربوط به محصولات پرفروش را در دسترس کاربران قرار دهید. این کار کمک شایانی به افزایش فروش شما از طریق اینستاگرام میکند.

 

۵- از پست ها و استوری های ویدیویی برای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنید

 

بیشتر مردم در اوغات فراغت خود از اینستاگرام استفاده میکنند. به همین دلیل اکثر آن ها حال و حوصله ی خواندن یک مطلب طولانی درمورد معرفی یک محصول و امکانات آن را ندارند. درنتیجه شما باید از طریق دیگری توجه کاربر را به محصول یا خدمات خود جلب کنید.

پست ها واستوری های ویدیویی محبوب ترین نوع محتوا نزد کاربران اینستاگرامی هستند. طبیعتا برای کاربر تماشای یک ویدیو در وصف یک محصول بسیار راحت تر از خواندن یک متن طولانی در مورد آن است. بنابراین اگر بدنبال افزایش فروش در اینستاگرام هستید حتما روی محتوای ویدیویی سرمایه‌گذاری کنید.

 

۶- برای افزایش فروش اینترنتی اول باید خیال مشتری را راحت کنید

 

برای افزایش فروش اینترنتی خود چه از طریق وبسایت و چه از طریق شبکه های اجتماعی باید خیال مشتری را بابت خرید خود راحت کنید. در فروش حضوری مشتری با یک شخص حقیقی سرو کار دارد و محصول را بلافاصله بعد از پرداخت هزینه تحویل می‌گیرد. اما در فروش آنلاین مشتری نمیداند که طرف حساب او دقیقا کیست و جنس خریداری شده هم همان لحظه به او تحویل داده نمیشود. همین امر موجب نگرانی کاربر میشود.

برای ترغیب کردن کاربر به خرید قبل از هر چیزی باید به او اطمینان دهید که خرید او یک خرید کم ریسک است. برای مثال یکی از ترفند های فروش اینترنتی این است که امکان مرجوع کردن کالا درصورت عدم تطابق با محصول سفارش داده شده را برای کاربر فراهم کنید. یا اینکه پرداخت درب محل هم داشته باشید. تضمین ارسال رایگان و فوری هم میتواند موجب آرامش خاطر خریدار و افزایش فروش اینترنتی شما شود.

 

۷- بخش نظرات و سیستم امتیازدهی را فعال کنید

 

یکی دیگر از ترفند های افزایش فروش اینترنتی این است که به کاربران اجازه دهید تجربه خود از خرید محصولات شما را در قالب یک نظر با بقیه به اشتراک بگذارند یا حتی بتوانند به محصولات امتیاز دهند. این کار به بقیه کاربران کمک میکند که بتوانند راحت تر راجب خرید یک محصول تصمیم بگیرند زیرا کاربران به نظر یکدیگر در مورد محصولات اهمیت بیشتری می‌دهند. برای جذاب تر کردن بخش نظرات میتوانید به کاربران خود امکان ارسال تصویر از محصولی که دریافت کرده اند را هم بدهید.

نطراتبا راه اندازی سیستم امتیازدهی و درج نظر خود شما هم میتوانید بفهمید که کاربران شما از چه محصولاتی رضایت بیشتری دارند سپس میتوانید از این اطلاعات برای افزایش فروش اینترنتی محصولات بعدی خود استفاده کنید.

همچنین موتورهای جستجو مانند گوگل هم به نظرات کاربران علاقه بسیاری دارند و داشتن نظرات بسیار به کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل کمک بزرگی می‌کند.

 

۸- برای فروشگاه اینترنتی خود نماد اعتماد الکترونیکی بگیرید

 

بیشتر بازدیدکنندگان اگر از امنیت خرید خود اطمینان نداشته باشند، از خرید منصرف می‌شوند. برای رفع این مشکل باید مشتری را به یک نهاد بزرگ و قابل اعتماد ارجاع دهید. داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد یکی از بهترین راه ها برای جلب اطمینان کاربران و افزایش فروش اینترنتی شما می‌باشد.

علاوه بر نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) میتوانید از لوگوی بانکی درگاه های پرداخت مورد استفاده، نشان ملی ساماندهی رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و نشان اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی هم برای اطمینان بیشتر کاربر استفاده کنید.

 

۹- از مناسبت های خاص غافل نشوید

 

مناسبت های ویژه یک فرصت عالی برای افزایش فروش اینترنتی فروشگاه شماست. اکثر برند های معروف داخلی و خارجی از اعیاد و جشن ها برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنند. برای مثال بسیاری از برند های خارجی تخفیف های ویژه ای برای تعطیلات کریسمس در نظر میگیرند و از این طریق حجم بالایی از افراد را جذب فروشگاه خود می‌کنند.

از نمونه های داخلی هم میتوان دیجی کالا را مثال زد که در شب یلدا با تخفیف های ویژه کاربران خود را سورپرایز می‌کند. شما هم میتوانید در اعیاد خاص و مناسبت های ملی و مذهبی مختلف خدماتی مانند ارسال رایگان محصولات یا کد های تخفیف ویژه برای کاربران خود درنظر بگیرید. این کار ممکن است بسیار پیش پا افتاده به نظر آید اما تاثیری که در افزایش فروش اینترنتی شما دارد غیر قابل انکار است.

 

۱۰- فالوورهای اینستاگرام خود را به سایت هدایت کنید

 

کاربران اینستاگرامی عاشق خرید کردن هستند. ۳۰ درصد کاربران اینستاگرامی حداقل یک بار محصولی را از طریق اینستاگرام خریداری کرده اند. با هدایت کردن این افراد به وبسایت خود افزایش چشمگیری را در فروش اینترنتی خود تجربه خواهید کرد. همان طور که در بخش برگزاری مسابقه هم گفتیم میتوانید با برگزاری یک مسابقه کاربران را روانه  وبسایت خود کنید.

حتما بخوانید : جامع ترین راهنمای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای بیزینس ها ۲۰۲۰

راه دیگر برای هدایت کاربران اینستاگرامی به وبسایت، درج لینک در قسمت بیو اینستاگرام شماست. با این کار هر کاربری که از پروفایل شما بازدید میکند در همان نگاه اول با وبسایت شما آشنا می‌شود. اگر حداقل ۱۰ هزار فالوور داشته باشید درج لینک وبسایت در استوری هم یک راه عالی برای معرفی وبسایت برند شما به فالوورهایتان خواهد بود.

 

۱۱- وبسایت خود را موبایل فرندلی (Mobile Friendly) کنید

 

حدود ۶۰ درصد جستجو های انجام شده در گوگل از طریق تلفن های همراه انجام می‌شود. این آمار نشان می‌دهند که بیشتر فروش شما از طریق کاربران موبایل خواهد بود. بنابراین باید به نحوه ی نمایش وبسایت خود در گوشی های موبایل توجه ویژه ای نشان دهید. تمامی صفحات وبسایت شما باید در گوشی های موبایل هم خوانا باشند. همچنین تمامی تصاویر باید با بالاترین کیفیت و بدون دفرمه شدن نمایش داده شوند.

اهمیت موبایل فرندلی بودن وبسایت به قدری بالاست که امروزه بسیاری از طراحان وب حرفه ای رویکرد mobile first را در پیش گرفته اند. رویکرد mobile first به این معناست که وبسایت را از همان ابتدا مخصوص نمایش در تلفن های همراه طراحی می‌کنند. اگر وبسایتتان موبایل فرندلی نیست باید از یک برنامه نویس بخواهید وبسایت شما را ریسپانسیو کند. اگر هدف شما افزایش فروش اینترنتی است بی شک سرمایه گذاری روی موبایل فرندلی کردن وبسایتتان میتواند بسیار اثرگذار باشد.

 

۱۲- از ایمیل های اتوماتیک برای افزایش فروش اینترنتی استفاده کنید

 

استفاده استراتژیک از ایمیل های خودکار می‌تواند منجر به افزایش فروش اینترنتی شما شود. با استفاده از ایمیل های خودکار می‌توانید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید. برای مثال می‌توانید تخفیف ها، جشنواره ها و حتی آپدیت های جدید وبسایت خود را برای مشتریان قبلی خود ارسال کنید. با این روش اطمینان حاصل می‌کنید که مشتریان قبلی شما فراموشتان نمی‌کنند.

حتما بخوانید : ۷ روش بازاریابی برای کسب و کار های آنلاین

البته ایمیل های اتومات کاربرد دیگری هم دارند. با استفاده از ایمیل های اتومات میتوانید مشتریان خود را در جریان روند سفارش، از ثبت گرفته تا بسته بندی و ارسال، قرار دهید. همچنین پس از هر خرید میتوانید ایمیلی برای تشکر از خرید بفرستید. با این کار کاربر را به خرید مجدد تشویق میکنید.

 

 

جمع بندی

افزایش فروش اینترنتی تکنیک های مخصوص به خود را دارد که با رعایت آن ها میتوانید فروش خود را هم در وبسایت و هم در شبکه های اجتماعی چند برابر کنید. ما هم در این مقاله راجب راه های افزایش فروش اینترنتی بحث کردیم. همچنین ۱۲ ترفند برای افزایش فروش آنلاین شما پیشنهاد دادیم. امیدواریم توانسته باشیم با این راه کار ها به رشد کسب و کار شما کمک کوچکی کرده باشیم.

پ.ن. اگر شما هم در این زمینه تجربیاتی دارید میتوانید تکنیک هایی که برای افزایش فروش اینترنتی فروشگاه آنلاین خود استفاده کرده اید را از طریق بخش نطرات با ما در میان بگذارید.

 

 

پست های مرتبط

موثرترین و ارزان ترین تبلیغات آنلاین در اینترنت

ریشه

تاثیر تبلیغات در تجارت

ریشه

طراحی وب سایت با سرعت بالا

ریشه

دیدگاهتان را بنویسید