چگونه برای صادرات مشتری خارجی پیدا کنیم + بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی خارجی
راه های بازاریابی و پیداکردن مشتری خارجی برای صادرات
- اول بازار خارجی برای صادرات محصول خود را به خوبی تجریه و تحلیل کنید
- بر روی برند خود سرمایه گذاری هدفمند انجام دهید
برای برند و بیزینس خود لوگو داشته باشید
یک سایت اینترنتی بروز داشته باشید
وب سایت خود را سئو کنید
تبلیغات آنلاین و کلیکی
3.اولویت دادن به مشتریان قدیمی خود
4.آشنایی با نیازهای بازارها و مشتری های هدف محلی مدنظر جهت صادرات
چگونه برای صادرات مشتری خارجی پیدا کنیم ؟ چگونه مشتری خارجی پیدا کنیم ؟ یا چگونه مشتری صادراتی پیدا کنیم؟
شاید پاسخ سوالاتی از این قبیل یکی از اصلی ترین دغدغه های هر تولید کننده داخلی برای شروع بازاریابی و جذب مشتری جهت صادرات محصولاتش باشد.
یکی از بزرگترین نگرانی های هر شرکت در بحث شروع صادرات به خارج می تواند بازاریابی و جذب مشتری باشد .
از اولین مسائل ممکن که می تواند مانع فعالیت در بازارهای خارجی و صادرات شود مسئله ی عدم مقرون بصرفه بودن هزینه هایی مانند بازاریابی حضوری ، شرکت در نمایشگاههای خارجی ، عدم آشنایی با بازارهای محلی و سایر عوامل که منجر به نبود مشتری می باشد.
جذب مشتری های خارجی ، صادرات محصولات و تجارت با بازارهای بین المللی می تواند تسهیل کننده خیلی از موانع تولید یک شرکت یا واحد صنعتی باشد.
مزایای تبلیغات ، بازارایابی ، جذب مشتری خارجی و صادرات کالا
صادرات کالا به بازارهای خارجی باعث میشود تا
- شرکتها کیفیت محصولات خود را متناسب با استانداردهای جهانی افزایش دهند.
- به افزایش درآمد حاصل از فروش کمک کند.
- در بازارهای فروش شرکت ها تولیدی و بازرگانی تنوع ایجاد کند.
- آسیبهای ناشی از کاهش تقاضا در بازار داخلی را کاهش دهد.
- چرخه عمر محصولات تولیدی را طولانی کند.
- ظرفیتهای خالی در خط تولید واحدهای صنعتی را به کار بگیرد.
- هزینههای تولیدی و سربار را کاهش دهد.
- در نهایت قیمتهای نهایی را پایین میآورد.
امروزه با توجه به امکانات موجود بسیاری از مشکلات در زمینه تبلیغات ، بازاریابی و جذب مشتری خوشبختانه به آسانی قابل حل می باشد.
برای راحتی در این کار ابتدا باید این سوال را مطرح کنید که چگونه میتوانیم چگونه برای صادرات مشتری خارجی پیدا کنیم؛ این سوال به شما در جهت شناسایی نوع مشتریانتان یاری می دهد در غیر این صورت عملا تلاش های بی وقفه ی شما بیهوده به نظر خواهد رسید.
اگر شما به شیوه ای زیرکانه مشتریان خارجی علاقه مند به محصولتان را بیابید ، می توانید سود مناسبی را از آن خود نمایید. در ادامه متدهای فوق العاده ی جذب مشتری های خارجی و رونق کسب و کار آمده است.
تبلیغات محصولات و بازاریابی مشتریان خارجی به چه روشی می باشد؟
در این مقاله سعی شده تا لیست یکی از بهترین و اصلی ترین شیوه های جذب مشتری خارجی برای شما ارائه گردد
- پیش از آغاز سرمایه گذاری به طور عمیق شروع به تحلیل بازار صادراتی هدف تان نمایید
یکی از بهترین راه های اولیه ی بازاریابی و جذب مشتری خارجی تحلیل و بررسی بازار و مشتریان می باشد . سعی نمایید از این نکته کلیدی که بسیاری از افراد و رقیبان شما از انجام آن غفلت می کنند هوشیارانه استفاده نمایید.
پس از انجام این تحقیقات , دانش حاصل از این عمل در واقع دید جدیدی به شما در رابطه با کسب و کارتان می دهد .
زمانی که شما دانش کافی از کسب خود و بازارهای خارجی نداشته باشید یافتن مشتریان جدید عملا غیر ممکن و یا احتمال وقوع آن بسیار کم می شود.
برای صادرات و یافتن مشتریان خارجی از کجا شروع کنیم؟
برای شروع صادرات و مشتری یابی انجام تحقیقات مرتبط با کسب و کار خودتان ، ساده ترین راه ممکن استفاده از شبکه های اجتماعی ، وب سایتهای خارجی و گوگل می باشد.
خوشبختانه از طریق استفاده از تحقیقات آنلاین و فضای مجازی شما می توانید با واردکنندگان محلی ای کشور هدفتان که به دنبال صادرکنندگان خارجی و ایرانی می باشند را به راحتی پیدا کنید.
نکته اصلی برای بازاریابی صادراتی و جذب مشتریان خارجی
با کمک پرتال های بازاریابی ( B2B تجارت به تجارت ) مانند Alibaba.com شما همواره این امکان را خواهید داشت تا با واردکنندگان کالا ومشتریان در خارج از کشور که همواره در پی یافتن شرکای تجاری هستند, ارتباط بگیرید.
البته شما برای انجام این عمل به تنهایی قادر به همکاری با آن ها نخواهید بود برای انجام آن لازم است تا با یک شرکت معتبر و کاربلد در زمینه بازاریابی صادراتی اینترنتی آشنایی یابید و آن ها نیز کمک حال شما در این امور باشند.
در امر تجارت خارجی ریسک هایی وجود دارد یکی از این ریسک ها که بایستی بسیار مورد توجه قرار داد بحث کلاهبرداران می باشد. در وبسایت هایی مثل علی بابا و اکثر پورتالهای B2B کلاهبرداری هایی از این قبیل بسیار مشاهده می شود.
مثلا واردکننده هایی را در این پورتال مشاهده کنید که قابل اعتماد نباشند؛ البته با گذر زمان و کسب تجربه قادر خواهید بود واردکنندگان واقعی و یا کلاهبرداران را از یکدیگر تشخیص بدهید.
برای کسب اطلاعات در رابطه با این موارد تحقیقات آنلاین خود را انجام داده و سعی در یافتن وبسایت های معتبر داشته باشید.
چگونه لیست خریداران خارجی را بیابیم و مشتری یابی صادراتی کنیم ؟
یکی از پاسخ های محتمل برای سوال چگونه لیست خریداران خارجی را بیابیم و مشتری یابی صادراتی کنیم ؟ این می باشد که در رابطه با یافتن لیست مشتری های خارجی بایستی با صادرکنندگان ارتباط برقرار کنید و در انجمن ها شرکت کنید و از این طریق با آن ها آشنا شوید .
ممکن است آن اشخاص قابل اعتمادی را هم به شما معرفی کنند. اما قبل از انجام هر نوع همکاری بایستی حتما به طور کامل تحقیقات مورد نیازتان را انجام دهید.
پس از پایان تحقیقات بازار به صورت آنلاین, مسلما تاکنون بازارهای بالقوه ای برای محصولاتتان انتخاب نمودید ، حال قدم بعدی این است که به طور عمیق تری به تحقیقات خود ادامه دهید.
ممکن است برای انجام این تحقیق و بررسی ها از بازارهای محلی نیز به طور حضوری دیدن کنید پس به زبان خلاصه تحقیق و بررسی بازار محلی یکی از مهم ترین مولفه ها در این باب می باشد. بنابراین همواره سعی کنید تا با شرکت های بازاریابی حرفه ای شروع به همکاری نمایید. این همکاری باعث محافظت از تجارت شما در برابر ریسک ها و تهدید های ممکن می شود و همچنین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
سرمایه گذاری بر روی برند اختصاصی خود برای بازاریابی خارجی
این روش بیشتر مبتنی بر این است که شما بیشتر بر روی برند خود تمرکز کافی را داشته باشید . ممکن است این سوال برایتان پیش آیدکه منظور از تمرکز بر روی برند چیست؟
اول از همه لازم است تا شما برای برند خود سرمایه گذاری هایی انجام دهید با انجا این سرمایه گداری به نوعی شرکت خود را برای دیگران جذاب تر نمایش می دهید حال روش انجام این نوع فعالیت ها از چه طریقی می باشد؟
طراحی لوگوی برند صادراتی برای جذب مشتریان
لوگوی اختصاصی داشتن برای کسب و کار شما یکی از مهمات می باشد زیرا با داشتن لوگو در آینده ای نه چندان دور بسیار از افراد در سراسر دنیا شما را در خاطر خواهند داشت و شناسایی خواهند کرد ؛ تاثیر لوگو و آرم شرکتتان در کسب و کار تجاری شما بسیار قابل توجه می باشد. فرضا شما قصد معامله با کشورهای آسیایی را دارید لذا از طریق انتخاب نوع لوگو می توانید اعتماد بومی های آن منطقه را از آن خود کنید.
سایت اینترنتی بروز و مشتری خارجی پسند
داشتن وب سایت برای خود و مختص خود سرمایه گذاری بسیار فوق العاده ای می باشد و تاثیر بسزایی در امر جذب خریداران خارجی دارد.
وبسایت رسمی شما باید اطلاعات اساسی و کاملی همانند یک رزومه از شما داشته باشد زیرا به نوعی این وبسایت کارت ویزیت شما می باشد از طریق آن مشتریان با شما کاملا آشنا خواهند شد. دپارتمان ریشه برای داشتن یک وبسایت با سلیقه ی شما در کنارتان خواهد بود.
جذب مشتری خارجی بوسیله سئو یا همان آمدن به صفحه نخست در نتایج گوگل
روش دیگری برای جذب خریداران خارجی سرمایه گذاری شما در یک کمپین سئو یه همان بهینه سازی وب سایت می باشد .در این روش بازاریابی هر نوع فعالیتی که برای سئوی وبسایتتان ضروری است توسط تیم فنی و بازاریابی ما انجام میگیرد .
سئو در زبان عامیانه به معنی قرار گرفتن وبسایت شما در صفحات اول گوگل با استفاده از محتوای جذاب و کاربردی می باشد.
بهینه سازی وبسایت شما با استفده از تمامی ترفند ها و استراتژی های روز دنیا صورت میگیرد با استفاه از تجربه تیم بازاریابی حرفه ای ریشه مارکتینگ ، شما به تمامی موارد مورد نیاز خود در گوگل دست پیدا می کنید.
بازاریابی صادراتی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شبکه های اجتماعی متعدد یکی از بهترین روش های جذب مشتری خارجی برای صادرات محصولات تولیدی ، صنعتی ، کشاورزی و سایر محصولات می باشد.
همانطور که می دانید برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی بایستی همواره در شبکه های اجتماعی محبوب و مدنظر کشور و مشتریان خارجی خود فعالیت داشته باشید.
علت این امر این است که مشتریان هدف شما در هر کشوری در بیش از یک نوع شبکه ی اجتماعی فعالیت بیشتری دارد .
لذا فعال بودن شما در همه ی شبکه های اجتماعی محبوب کشور صادراتی مدنظر ، شانس شما را در جهت بازاریابی هدفمند و دیده شدن برند توسط مشتریان خارجی بیشتر می کند.
فراموش نکنید که فعالیت در شبکه های اجتماعی باید با توجه به صنف شما صورت گیرد . گاها لازم است تا در کانال های مرتبط با صنفتان عضویت داشته باشید .یکی دیگر از شبکه های محبوب علاوه بر لینکدین پینترست اینستاگرام فیسبوک و غیره شبکه ی اجتماعی یوتیوب می باشد این شبکه ی اجتماعی نیاز به تولید محتوای ویدئویی دارد که در صورت نیاز تیم ریشه مارکتینگ مشاوره ی لازم را به شما خواهد داد.
بازاریابی و جذب مشتری خارجی توسط تبلیغات آنلاین
برای استفاده از تبلیغات آنلاین شما سعی کنید تا در Google Ads و یا Yandex انواعی از تبلیغات را قرار بدهید تا با کلمات کلیدی شما مرتبط باشد. همچنین شما از طریق تبلیغ سایت های معتبر نیز می توانید برای خود اعتبار کسب کنید.
قبل از شروع بازاریابی و جذب مشتری های جدید خارجی یادتان باشد همیشه اولویت با مشتریان قدیمی شماست
در صورتی که نگران جذب مشتریان خارجی برای خود هستید از مشتریان قدیمی خود غافل نشوید و آن ها را همواره در اولویت قرار بدهید .
فرصت های کاری جدید برای صادرات محصولاتتان می توانند توسط مشتریان فعلی و یا قدیمی شما نیز ایجاد شوند . زمانی که می خواهید مشتری خارجی جذب کنید همواره سعی کنید تا رضایت مشتریان فعلی خود را داشته باشید و از آن طریق آن ها را بعنوان رزومه کاری خود برای مشاهده ی عمومی مشتریان داخلی و خارجی در وب سایتو شبکه های اجتماعی تان قرار دهید.
با کسب رضایت مشتریان فعلی خود شما برگ برنده ای دارید تا در بازارهای جدید قرار گیرید و مشتریان خارجی نیز جذب کنید. بهترین کار در دوران اپیدمی کرونا برای کسب و کارها این است تا از طریق جلب رضایت مشتریان خود و وفاردار کردن آن ها و علاوه بر آن اطمینان حاصل کردن درباره ی این موضوع که صادرات و واردات شما به کشور های دیگر به نفع مشتریان فعلی شما باشد .
معمولا پس از جذب وارد کننده و کسب رضایتشان آن ها به علت داشتن افراد زیاد و ارتباطات قوی می توانند برای شما بازارهای خارجی جدیدی ایجاد کنند ؛ ولی اگر مشتری داخلی و وارد کننده خارجی از خدمات شما رضایت کافی نداشته باشد شما نه تنها آن مشتری را از دست خواهید داد بلکه فرصت هایتان برای بازاریابی و جذب مشتریان خارجی جدید نیز نابود می شود.
مشتریان بالقوه ی شما همیشه سعی دارند تا با فعالیت های انجام شده ی شما آشنایی لازم کسب کنند لذا قبل از تماس با شما قطعا از بازار تحقیقات کرده و اطاعات شما را بررسی خواهند کرد بنابراین رزومه ی شما بسیار موثر بر فرصت های شماست.
با نیاز های بازارهای صادراتی خارجی و محلی آشنایی لازم را پیدا کنید:
لازمه ی داشتن یک تجارت خوب و صادراتی موفق آگاهی شما از نیاز ها فرصت ها و ریسک ها ی موجود در بازار محلی می باشد .گوگل مپ یکی از سرویس ها برای معرفی آن چه که نیاز است تا درباره ی بازار محلی بدانید کمک حال شما در بازار خواهد بود .
نکته نهایی در پاسخ به سوال چگونه برای صادرات مشتری خارجی پیدا کنیم؟
اول باید با تحقیقات بازارکار خود شروع کنید ، سپس با انجام این کار شما به احتمال زیاد با مشتریان بالقوه ی زیادی آشنا خواهید شد روش های بسیاری برای تبلیغات ، بازارایابی و جذب مشتری خارجی پیدا کنید.
سعی کنید تا از طریق صحبت کردن با مشتریان و وارد کننده ی محلی نیازهای آن ها را با تجارت خود تطبیق دهید و معاملات بیشتری انجام دهید تا سود خوبی نسیبتان شود ؛ تحت هر شرایطی شما می توانید از این تحقیقات به خوبی استفاده کنید و با این شیوه از راهنمایی های غیر مستقیم مشتریان محلی استفاده کنید.
همچنین برای انجام یک تجارت موفق در کشور های خارجی بایستی همواره از نظر اطلاعات در رابطه با انجام معاملات آشنا باشید از کاغذ بازی های آن ها کاملا آگاهی داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید این جزئیات بسیار مهم می باشد مخصوصا در تجارت های بین المللی از آن ها غافل نشوید.
البته نیاز نمی باشد تا خودتان را بیش از حد با این نوع قوانین درگیر کنید زیرا با گذر زمان,تعامل با مشتریان شما را با این شیوه ها آشنا خواهد ساخت.
روش های بالا در عمل بسیار وقت گیر خواهد بود و نیازمند صرف هزینه و وقت گرانبهای شماست و برای موفقیت بایستی کار خود را با مهارت کافی انجام دهید . مشاغل با اندازه ی بزرگ همواره کارکنانی حرفه ای برای انجام این نوع فعالیت ها دارند لذا افرادی که دارای مشاغل کوچک و استارت آپ می باشند همواره نیاز به مشاورانی خواهند بود.
نکته طلایی در پاسخ به سوال چگونه برای صادرات مشتری خارجی پیدا کنیم؟
امروزه همانطور که ذکر شد از طریق اینترنت و گوگل و وبسایت خصوصی شما با سئوی آن شما می توانید با صرف هزینه هایی خیلی کم و مطمئن به سوال چگونه برای صادرات مشتری خارجی پیدا کنیم پاسخ دهید . وب سایتی را برای کسب درآمد طراحی کنید .
در این زمینه تیم دیجیتال مارکتینگ ریشه همواره در کنار شما خواهد بود . تیم ما از صفر تا صد فعالیت های مورد نیاز شما در رابطه با طراحی سایت تولید محتوا بازاریابی و فروش اینترنتی و سئوی سایت شما را بر عهده میگیرد.
آیا شما در زمینه ی تبلیغات ، بازاریابی و جذب مشتریان خارجی تاکنون فعالیتی داشته اید؟ آیا تجربه ای موفق و به یاد ماندنی در این رابطه داشته اید؟ لطفا با ما به اشتراگ بگذارید تا صاحبین کسب و کار از آن بهره مند شوند!