این روزها کسی نیست که اکانت اینستاگرامی نداشته باشد. تبلیغات اینستاگرامی به یکی از راه های پرطرفدار در کسب و کار شده چراکه با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و خانه نشینی مردم، مردم به ناچار برای کسب درآمد از اینترنت و تبلیغات اینستاگرام برای جلوگیری از رکورد اقتصادی از تبلیغات آنلاین در اینستاگرام استفاده می کنند.
اما بیشتر اوقات این هزینه ها با بی توجهی و غفلت افراد درباره ی تبلیغات اینستاگرام با مشکلاتی روبهرو می شوند و بودجه هایی که صرف این تبلیغات می شود به هدر می رود و باعث یاس و ناامیدی افراد درباره ی تبلیغات آنلاین اینستاگرامی است.
آیا این نوع تبلیغات باعث درآمد زایی بیشتر در کسب و کار میشود؟
آیا میتوانیم موفقیت یا عدم موفقیت در کمپین های اجتماعی در تبلیغات اینستاگرامی را بسنجیم؟
برای دریافت مشاوره رایگان تبلیغاتی از آژانس دیجیتال مارکتینگ ریشه میتوانید با شماره های درج شده در قسمت تماس با ما تماس بگیرید.
سابقه ی تبلیغات در اینستاگرام:
قبل از این ها، تبلیغات اینستاگرام بستگی به نوع پست ها و جنس و مارک روی کالاها بود ولی حالا نوبت تبلیغات اینفلوئنسرها رسیده است. با اضافه شدن قابلیت استوری به اینستاگرام، تبلیغات کسب و کار به شیوه ی دیگری انجام میشود.
حتما بخوانید : اهمیت استفاده از اینستاگرام در بازاریابی اینترنتی
استوری ها ضبط و اشتراک گذاری فیلم به صورت عمودی و طولانی را برایمان امکان پذیر کرده است. طبق تحقیقات انجام شده بازدید و تعامل در استوری ها بالاتر بوده در نتیجه تبلیغات در این قسمت روز به روز بیشتر میشود.
چه زمان هایی از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنیم؟
نخستین قدم در تبلیغات اینستاگرام مشخص کردن اهداف خود از تبلیغ است! امکان دارد تبلیغ مربوط به تبلیغ یکی از برندها یا مارک ها باشد که با این تبلیغات میخواهد به فروش بیشتر و افزایش فالوور منجر شود
زمان تبلیغ در اینستاگرام خیلی مهم است، سعی کنیم متنهای جذاب برای جذب مخاطب انتخاب نماییم و قبل از تبلیغ از مرتب بودن پیج آماده شده خودتان مطمئن شوید و بعدا اقدام به تبلیغات کنید.
باید متن هایی را برای پیج خود در نظر بگیرید که برای مخاطب جذاب باشد در غیر اینصورت تبلیغات اینستاگرام جادو نمی کند حتی اگر تبلیغ را با پیج های بزرگ که افراد را تحت تاثیر قرار می دهند، هم شروع کنیم!
زمانی که پیج شما برای مخاطب جذاب و دلنشین نباشد در تبلیغات اینترنتی و اینستاگرامی هیچ تاثیری نخواهید دید. اما قبل از هر چیزی باید بدانیم که چه متن هایی جذاب و صحیح و تاثیر گذار هستند؟
۳ تکنیک کاربردی برای نوشتن متن های تبلیغاتی جذاب
۱- تکنیک متن:
گام اول برای نوشتن متن در اینستاگرام، باید یک تکنیک دقیق و هدفمند را برای متن خود در نظر گرفته سپس با توجه به اهداف خود، متن را تولید کنید. شما میتوانید با زیر نظر گرفتن رقیب های خود نمونه ای از متن مناسب را ببینید و از آنها الهام بگیرید. همچنین متن هایی که می خواهید در پیج خود قرار دهید باید با کار و فعالیت شما ارتباط صد در صدی داشته باشد.
۲- متن های چشمگیر و جالب:
اینستاگرام در تبلیغات دیداری و بصری جایگاه منحصر به فردی دارد که با استفاده از تصویر های هیجان انگیز و ویدئو های جذاب و دیدنی، مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده است.
۳- کپشن و هشتگ درست:
یکی از مهم ترین بخش های نوشتن متن در اینستاگرام استفاده از کلمات صحیح و بدون غلط املایی است که باعث بالا رفتن رغبت مخاطب به کاری است که شما انجام می دهید. شما باید بدانید چقدر نوشتن کلماتی که به نظر ساده می رسند در تبلیغات کمک می کنند.
اما موضوع هشتگ، باید برای هر پیجی هشتگی که مربوط به آن کسب و کار است استفاده کنید، اما در استفاده از هشتگ افراطی نباشید. تعداد هشتگ ها نباید از ۷ کمتر و از ۱۳ و ۱۲ عدد بیشتر باشد.
توجه: در زمان انتخاب هشتگ برای خود از هشتگ های اسپمی در تبلیغات اینستاگرامی استفاده نکنید.
هدف تبلیغات در اینستاگرام:
اغلب تبلیغات اینستاگرام با در نظر گرفتن این هدف ها صورت می گیرد.
۱- تبلیغ از برند، مارک:
اگر بخواهیم برند ما برندی شناخته شده باشد، پس هدف ما از تبلیغ اینستاگرام، تبلیغ برند است.
حتما بخوانید : آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام + ۶ تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام
۲- افزایش فالوور:
یکی از رایج ترین هدف ها در تبلیغات اینستاگرام، افزودن فالورر است که شما با مشخص کردن این هدف احتمالا در آینده به فکر تبلیغ قبول کردن تبلیغات دیگران هستید.
۳- شما را به مخاطبان هدفتان برساند:
باید بدانید که مخاطبان اینفلوئنسر شما جنسیتشان چیست؟ و بیشتر مخاطبان شما چه کسانی میتوانند باشند ( یعنی محتوای پیج خودتان زرای کدام قشر مناسب است )
تعداد فالوور ها بیشتر به معنی این نیست که شما بهترین هستید. حتی اینفلوئنسری که تعداد فالوورهای زیادی داشته باشد اما اگر حوزه کار شما مورد علاقه ی مخاطبین نباشد فالوورهای زیاد هم، هییچ تاثیری نخواهد داشت و کار بیهوده به شمار میرود.
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟
شما یکی از عکس ها یا ویدئوهای پیج خود را که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده برای تبلیغ در پیجی به اشتراک میگذارید. به این نوع تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات اسپانسری می گویند.
برای نزدیک شدن به مخاطب باید فیلترهایی مثل کشور، شهر، جنسیت، سن و حتی چیزهایی که مورد علاقه مخاطب است را انتخاب کنید. تعداد کلیک ها و دفاعات نمایش در این نوع تبلیغات بسیار موثر است.
اما در ایران شک و تردیدهای جدی برای کیفیت این نوع تبلیغ وجود دارد. چراکه تبلیغات اسپانسری با نرخ بالا صورت می گیرد. و از طرف دیگر برای تبلیغات اسپانسری به واسطه نیاز دارید.
مبلغ همکاری در اینستاگرام
مبلغ مشارکت همکاری یکی از مهمترین مقیاس سنجش همکاری با این اینفلوئنسرهاست. مبلغ فالور ها را نمیتوان به صورت دقیق با مقیاس عددی خاص بیان کنیم.
مبلغ همکاری در اینستاگرام زمانی است پیج های شما بیشتر از 100 هزار فالوور را به خود جذب کرده باشد در این صورت مبلغ همکاری بین 8 تا 15 درصد یک مبلغ خوب برای همکاری و مشارکت است.
انواع متن های تبلیغات در اینستاگرام
۱- تبلیغات بندی در فید:
تبلیغات بندی همان، تبلیغاتی هستند که شما برای معرفی کسب و کار و پیج خود عکس و ویدئوهایی را تهیه میکنید. و در پیج های بزرگ و عمومی و یا اینفلوئنسرها به اشتراک میگذارید. تا آنها را در پیج خود منتشر کنند.
اغلب هزینه تبلیغات را به صورت ساعتی یا روزانه محاسبه می کنند. مثلا پیج هایی که 500 هزار فالوور دارند و می خواهند تبلیغات بندی داشته باشند. معمولا نرخ بین 200 تا 500 هزار تومان را دریافت می کنند.
هزینه ی تبلیغات ویدئویی بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و یا به صورت ساعتی و روزانه حساب می شود.
۲- تبلیغات استوری:
بر پایه ی آخرین آماری که در اینستاگرام ارزیابی شده روزانه 500 میلیون استوری در این پلتفورم منتشر می شود.
استوری در اینستاگرام به یکی از مهمترین جایگاه های تبلیغاتی به ویژه در میان اینفلوئنسرها تبدیل شده است.
با توجه به نکات و در نظر گرفتن آنها امکان دارد هدف شما ترکیبی از این هدف هایی که اشاره کردیم، باشد.