مزایا و معایب تبلیغات در فضای مجازی
مزایا و معایب تبلیغات در فضای مجازی ,در دنیای امروزه که رسانه ها و شبکه های اجتماعی و در پی آن اینترنت و فضای مجازی در بین مردم نفوذ پیدا کرده اند و در پی آن روش های تبلیغاتی دچار تحولات و تغییر شده و در جامعه رایج شده است.اما از روش های تبلیغات سنتی استفاده زیادی میشود و در این شیوه میزان موفقیت بالا است.در اینجا سوالی که پیش می آید این است که چه مزایا و معایبی نسبت به تبلیغات سنتی و مدرن دارد.
مزایا و معایب تبلیغات در فضای مجازی ,در مورد تبلیغات و بازاریابی بحث های مختلفی وجود دارد .اما در بیشتر موارد افراد تبلیغات را در عنوان بازاریابی می شناسند و اگاهی زیادی در مورد این کار ندارند.ولی در واقع بین بازاریابی و تبلیغات تفاوت هایی وجود دارد .تبلیغات یک وسیله بازاریابی است که با استفاده از آن به نتیجه برسید.
برای مطالعه بیشتر:تبلیغات گستره
مزایای تبلیغات اینترنتی
- سرعت: در چند ثانیه کافیست که یک خبر با تصویر مربوطه اش به یک سایت فرستاده شود و دست به دست بچرخد.
- خصلت چند رسانهای :انتقال یک پیام با محتوای سنگین و ظرفیت بالا پیچیده و طولانی است که انتقال آن از رادیو و تلوزیون سخت است اما فضای مجازی و اینترنت این خاصیت را دارد که فایل های با حجم بالا را هم انتشار دهد.
- فراگیری: پوشش دادن گسترده در سرتاسر جهان با دستیابی اکثریت مردم به این رسانه بستگی دارد بطوری که در یک روز بیشتر از چند میلیون نفر در حین اینکه به اینترنت بستگی دارند همزمان هم میتوانند در بیشتر سایت ها فعالیت کنند.
- .دسترسی از دور:دسترسی داشتن از دور یکی دیگر از ویژگی های اصلی اینتنرنت است .به طور مثال برای تغییر دادن متن یک خبر در سایت لازم نیست که به صورت حضوری در کنار سرویس دهنده شبکه باشید و در هرجایی که هستید میتوانید آن را تغییر دهید.
- خصوصی کردن اطلاعات: به این معنی است که مخاطب تنها چیزهایی که مد نظرش است را در سایت نشان دهد. در بسیاری از سایتها امکان تغییر فرم و محتوای سایت براساس خواست و سلیقه بیننده وجود دارد و تعیین این اولویتبندی به عهده مخاطب است.
- ارتباطات بین مخاطبان: مخاطبان یک سایت میتوانند به وسیله ابزارهای ارتباطی متعدد با یکدیگر به طور مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط داشته باشند مانند: پیام رسانه ها (messenger)، اتاق های گفتگو (Chat Room)، گروههای مباحثه (Discussion Group )
- آمارگیری از مخاطبان: تمام بازدید هایی که از یک سایت میشود .همگی این ها در امار بازدید سایت دیده میشود و شما میتوانید بفهید که چند نفر از سایت شما بازدید کرده است.
- قابلیت چندزبانی: برای جذب مخاطبان زیاد سایت های مهم دنیا در تلاشند که مطالب موجود در سایت خود را به چندین زبان مخلف انتشار دهند تا به چند زبان قابل رویت باشد.
برای مطالعه بیشتر:بهترین زمان برای شروع تبلیغات
معایب تبلیغات اینترنتی
- گرانی: وصل شدن به این
ترنت نیازمند وسایل خاص خود و فناوری لازم است که نسبتا گران است.
- ویژگی انفعالی برابر مخاطب: بر خلاف تلوزیون و رادیو که به محض روشن کردن شروع به دادن اطلاعات میکند برای گرفتن اطلاعات از اینترنت باید ابتدا درخواست خود را انتقال دهید.
- عدم دسترسی متوازن: از میان تمام کسانی که اینترنت دارند حجم زیادی را کشور های توسعه یافته تشکیل میدهد.
- نا امنی اطلاعاتی: سایتهای اینترنتی به میزان سایر رسانهها از امنیت کافی برخوردار نیست چرا که همواره تحت نفوذ Hackerها قرار میگیرند، که گاه باعث دزدیده شدن اطلاعات شخصی مخاطبان و اخلال در کار دستگاههای سرویس دهنده است.
- نقص حمل و نقل: تا زمانی که خدمات اینترنتی بی سیم از طریق تلفن های همراه عملی شود این نقص در مورد اینترنت وجود دارد که مانند سایر رسانه ها قابل حمل و نقل و جابجایی نیست.
تعریف تبلیغات در فضای مجازی
فضای مجازی یک دنیای گسترده ای است که به کمک اینترنت میتوان به آن دسترسی داشت.وب سایت ها, بلاگ ها,اینترنت شبکه های اجتماعی و هر پلتفرم دیگری که از طریق اینترنت و با هر گونه کامپیوتر که قابل دسترسی باشد فضای مجازی گفته میشود.فضای مجازی در اصل به فضایی گفته میشود که کاربران به طور آنلاین میتواندد با آن ارتباط برقرار کنند.کاربران زیادی در فضای مجازی هستند که میتوانند تبلیغات خود را از این طریق انجام دهند.
تاثیر تبلیغات در فضای مجازی
تبلیغ کردن در فضای مجازی تاثیر گسترده ای میتواند در کسب و کار شما و زیاد شدن مخاطبان داشته باشد. فضای مجازی کاربرانی دارد که فعالیت زیادی در این فضا دارند و بیشتر وقت شان را در این فضا میگذرانند.صاحبان کسب و کارها باید به نحوی روی این قضیه کار کنند که تاثیر آن را با سرمایه گذاری و در گذر زمان به نتیجه برسند تا محصولات خود را به بهترین شکل به بازار عرضه دهند.تبلیغات مناسب شما میتواند به فروش محصول شما کمک کند.