دیجیتال مارکتینگ تبریز
دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات شما از طریق دستگاه های الکترونیکی است.بر اساس این تعریف معنی دیجیتال مارکتینگ زیاد هم جدید نیست.اولین بازاریابی دیجیتالی که در دنیا صورت گرفت به 100 سال پیش مربوط میشود.رادیو در سال 1896 وارد بازار شد و چندین سال طول کشید تا در بین مردم معروف شود و به محصولی تبدیل شود که اکثر مردم آنرا خریداری کنند از آن موقع به بعد مردم به فکر تبلیغات افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیطهای آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.
برای مطالعه بیشتر:استراتژی تبلیغات

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
این نوع از بازاریابی که بازاریابی آنلاین نام دارد با کمک اینترنت وبا استفاده از سایر ابزار های دیجیتال که باعث میشود با سرعت بیشتر و دقیق تر با مشتری ارتباط برقرار کنید .هر کدام از کمپین ها که برای شما کار تبلیغات انجام میدهند اگر کارشان بازدهی خوبی نداشته باشد با توجه به این که برای آن هزینه کرده اید نباید برای آن مدل تبلیغ دوباره هزینه کنید.در این نوع تبلیغ شما میتوانید برای قسمتی از مشتریان کمپین متفاوتی از دیگر بخش ها طراحی کنید.
انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- تحلیل داده و آنالیز
- عملیات بهینه سازی موتور جستجو گوگل
- ایمیل مارکتینگ
- تبلیغات کلیکی
- تبلیغ کردن در شبکههای اجتماعی
- مدیریت شبکههای اجتماعی و تحلیل آن
- ارسال پ نوتیفیکیشن
- انتشار رپورتاژ آگهی
- کوتاه کنندهی لینک
- چت کردن آنلاین

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال
- امروزه استراتژی بازاریابی به طور کامل به بازاریابی دیجیتال وابسته است
- باعث زیاد شدن فروش محصولات و افزایش درآمدتان میشود.-در محبوب شدن برند تان به شما کمک میکند.
- در ایجاد یک رابطه بهتر در میان مشتریان و کارفرما کمک میکند.
- بهبود بخشیدن به چشم انداز کسب و کار شما
- ایجاد فرصت شغلی گسترده.
- به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک میکند.
- بازگشت سرمایه ای که برای کارتان صرف کردید.
یک دیجیتال مارکتر چه میکند، وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
بازار یابان دیجیتال به کسانی گفته میشود که با در نظر گرفتن بودجه شرکت و هدفی که برای آگاهی دادن از برند خود و افزایش آگاهی بیشتر به مشتریان دارند از کانال های بازاریابی دیجیتال استفاده میکنند. بازاریابان دیجیتال روی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) خاصی متمرکز هستند و با توجه به آنها و سنجش دقیقشان، بازدهی هریک از کمپینهای مختلف خود در کانالهای مختلف را اندازهگیری میکنند و با این نتایج بهترین آنها را اجرا میکنند.
در یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ امکان دارد که فقط یک نفر کار های بازاریابی و دیجیتال مارکتر را انجام دهد.اما در یک کسب و کار پیشرفته و توسعه یافته برای هر بخش یک بازاریاب دیجیتال مارکتینگ تخصصی در نظر گرفته میشود.

آیا برای دیجیتال مارکتینگ باید زیاد هزینه کرد؟
به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. برای دسته اول که بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینههای شما ممکن است بسیار بالا باشد. از قیمتهای سرسامآور تبلیغات تلویزیونی نمیتوان چشمپوشی کرد. اما در روشهای بازاریابی آنلاین روشهای بسیارکم هزینهتری موجود است.
به روش بازاریابی که شما انجام میدهید وابسته است.اگر از شیوه بازاریابی دیجیتال آفلاین استفاده کنید ممکن است برای شما هزینه بر شود.تبلیغات تلوزیونی و رسانه هم برای خود هزینه بر است .در بازاریابی آنلاین اما برای شما هزینه کمتر است.اگر بخواهید برای بازاریابی از فضای مجازی و یا بازاریابی محتوا و سئو استفاده کنید.باید به شما بگوییم که نسبت به هزینه ای که می کنید بازخورد کار شما به نسبت بالا است.
مدل آفلاین دیجیتال مارکتینگ چگونه است ؟
- بازاریابی محیطی ارتقا یافته
- بازاریابی رادیویی/رادیو مارکتینگ
- بازاریابی تلوزیون/ تلوزیون مارکتینگ
- بازاریابی تلفنی/تلفن مارکتینگ

مشکلات نداشتن یک استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ
1. بدون جهت بودن
2. شما سهم بازار آنلاین خود را نخواهید دانست
3. رقبا سهم بازار را بدست می آورند
4. شما هیچگونه ارائه و پیشنهاد خاص آنلاین نخواهید داشت
5. مشتریان آنلاین خود را به درستی نخواهید شناخت
6. کسب و کارتان از هم می پاشد
7. قراردادن بودجه کافی
8. هدر رفتن پول و زمان
9. هیچ پیشنهاد جدیدی نخواهید داشت و مانند یک فروشگاه معمولی فعالیت خواهید کرد
10. وب سایت شما بهینه سازی نخواهد شد

آیا دیجیتال مارکتینگ یک تقاضای پیوسته و مداوم در بازار است؟
بازار یابان دیجیتال مارکتینگ به خصوص متخصصان بازاریابی آنلاین باید به میزان وسیع استفاده از اینترنت توجه کنند.هرچقدر استفاده از فضای آنلاین آسان تر شود تقاضای استفاده کردن از دیجیتال مارکتینگ هم زیاد میشود.امروزه اکثر مردم جهان کاربر آنلاین اند و بیشتر فعالیت های خود را به صورت آنلاین انجام میدهند.به همین علت قبل از سود اوری به فکر توسعه فعالیت های دیجیتال مارکتینگ باشید.