دانلود رایگان کتاب فرآیند مدیریت دانش

نمونه ای از متن کتاب :
برای برخی ، مدیریت دانش فقط گرایش مدیریتی زودگذر دیگری است . مانند « مدیریت بر مبنای هدف » و « مدیریت کیفیت جامع ».
علاوه بر این دانش و مدیریت دانش برای برخی صرفا نام های دیگر اطلاعات و فناوری اطلاعات است . برای برخی دیگر مدیریت دانش تغییر الگویی عمده در تفکر مدیریتی است .
این تغییر در اثر تغییر اقتصاد صنعتی به اقتصاد اطلاعاتی حاصل گردیده است . در نتیجه ی این تغییر اکنون دانش با ارزش ترین منبع یک سازمان است ؛ منبعی که می بایست از آن به طور عقلانی استفاده و آن را مدیریت کرد.
به یاد داشتن این نکته نیز مهم است که مدیریت دانش هم جنبه ی فناورانه دارد و هم جنبه ی اجتماعی و مدیریت دانش یک شاخه ( رشته ی ) مدیریتی است که هنوز در مرحله ی تکوینی ( شکل گیری ) قرار دارد.
بنابراین هم ادعاهای منتقدان هم آنچه طرفدارانش می گویند تا حدی معتبر است . وظیفه اصلی مدیریت دانش در مورد مدیریت اطلاعات به منظور بهره بردن به صورت حداکثری از دانش درون یک سازمان است .
تا بدین طریق از یافتن و به کار بردن جواب های خلاق به سوالات کهنه و نو سودی حاصل گردد . فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از سه بلوک سازنده ی عمده ی مدیریت دانش را تشکیل می دهد.
دو بلوک دیگر مردمی هستند که از این دانش استفاده می کنند و فرآیندهایی که به منظور ایجاد و تقویت کسب و توزیع دانش توسعه یافته اند.