شیوه های تبلیغات ارزان و موثر
امروزه یکی از راه های شناخته شدن کسب و کار ها تبلیغات ارزان و موثر است.به طوری که اگر محصول شما با کیفیت و خوب باشد اما شناخته شده نباشد و کسی در مورد آن چیزی نداند تلاش شما در راه اندازی کسب و کارتان بیهوده است .در این مقاله شما را با چند نکته کلیدی که برای کسب و کارتان مفید است آشنا میکنیم.
1- از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات تبلیغات ارزان و موثر استفاده کنید
این ایده جز اساسی ترین و واضح ترین راه ها برای تبلیغات است.اما همه افراد توانایی استفاده از این پتانسیل در شبکه های اجتماعی را ندارند.به طور مثال سعی کنید از تمامی شبکه های اجتماعی فعال و قانونی که در ایران وجود دارد استفاده کنید.مانند تلگرام و اینستاگرام ….سعی تان در این باشد که برای کسب و کارتان یک صفحه اینستاگرام رسمی داشته باشید و در اختیار کسانی که در حوزه کار شما فعال هستند قرار دهید.آنها هم نیز افرادی را میشناسند که مطالب شما را با آنها در اشتراک میگذارند.این راه یکی از ارزان ترین و آسان ترین راه ها برای بازاریابی است.

2- در همایشها حضور پیدا کنید و مشتریان جدیدی را اضافه کنید
اکثر مردم کنجکاوی و علاقه نسبتا زیادی به کسب و کارهای جدید و پیشنهاد هایی که به آنها میشود دارند.از این رو میتوانید با شرکت کردن در نمایشگاه ها و همایش هایی که برگزار میشود برای کسب کار آنها پیشنهاد هایی برای پیشرفت در کارشان بدهید.شرکت کردن در سمینار ها و اراعه مقالات مفید در مورد خودتان و معرفی بیشتر خدمات تان به مردم باعث میشود که بیشتر شناخته شوید .

3- شرکت و نوع کسب و کار خود را در محل شرکت خود تبلیغ و معرفی کنید.
تبلیغات فیزیکی مثل تراکت و پوستر ,بنر یا موارد دیگر…. که هم هزینه بر هستند و برای تمیزی محیط زیست مضر است علاوه بر اینها بازدهی زیادی در بین مردم ندارد و کمتر کسی حوصله مطالعه دقیق آن را دارد.تبلیغات فیزیکی بهتر از این کار است به طور مثال چسباندن بنر یا کاغذ در محیط اطراف کارتان بهتر است تا پخش کردن آن در بین مردم.
هر گونه علامت یا نوشته در مورد کارتان در محیط های عمومی مثل اتوبوس یا مترو که چسبانده باشید میتواند توجه بیننده را به خودر جلب کند .اگر میتوانید تابلو های تبلیغاتی بزرگ یا بنر را در محیط اطراف کارتان نصب کنید.طرح تان به صورتی باشد که رنگ و طرح جذابی داشته باشد و چشم مخاطب را به خود جذب کند.

4- از فاکتور فروش خود به عنوان زمینه ای برای تبلیغ استفاده نمایید
اکثر شرکت ها روزانه برای کالاهایی که صادر می کنند یا می فروشند فاکتور صادر می کنند که میتوانند از این فاکتور برای معرفی خودشان استفاده کنند جرا که فاکتور ها دست به دست می چرخد تا به دست صاحب اصلی آن برسید و در این میان میتواند برای چند نفر جذاب باشد و شما را بشناسد.شما میتوانید متن فاکتور خود را به نحوی انتخاب کنید که برای ببینده جذاب باشد و دوباره ذوق خرید از شما را داشته باشد.میتوانید از فاکتور های جذاب و خاص استفاده کنید که درباره محصول هم توضیح دهید در متن آن و در نتیجه بیننده ان را بخواند.

5- در سیستم پاسخ گویی تان به معرفی خود بپردازید
اگر سیستم پاسخگویی تان به صورتی است که شخصی که تماس میگیرد باید منتظر بماند به جای پخش کردن یک موسیقی میتوانید شروع کنید به معرفی کسب و کارتان و خدماتی که میدهید.البته سعی کنید که کوتاه و مفید باشد چرا که اگر متن سخنگویی تان طولانی باشد ممکن است برای بیننده حوصله سر باشد و حتی تماس خود را قطع کند.و یا به جای اینکه بگویید پیغام خود را بگذارید در آن موقع هم در مورد خود توضیح دهید.

6- از لباس فرم استفاده کنید
هنگامی که مشتری وارد شرکت شما میشود اگر کارکنان شما را با لباس فرم و یکدست ببیند حس بهتری از مدیریت و نظم شرکت شما خواهد داشت.اگر به نظرتان لباس یونیفرم هزینه بر است میتوانید هماهنگ کنید که همه لباس یکدست بپوشند.
7-از بسته بندی محصول تان و نحوه اراعه آن جهت تبلیغ استفاده کنید
اگر جعبه یا بسته بندی خاصی برای محصول دارید با لوگوی شرکت و معرفی محصول همراه باشد و اگر هم ندارید بارائه یه کاغذ همراه محصول به مشتری میتوانید تبلیغ موثری داشته باشید. حتی می توانید بروشورها و آگهیهای خود را در تمام نامههای ارسالی شرکت قرار دهید.

8- برای مشتریان تان جایزه در نظر بگیرید
با این جمله آشنا هستید که بد دست آوردن مشتریان جدید هزینه اش چند برابر بیشتر از نگهداری مشتریان که قدیمی اند هست.جایزه های کوچک و جذابی را در بسته بندی تان برای مشتریان در نظر بگیرید که با دیدن آن سری بعدی در خرید محصول شما اشتیاق نشان دهد.برای مناسبت های خاص جشنواره هایی را در نظر بگیرید که با قرعه کشی در میان مشتریان تان برای آنها جایزه دهید.
سخن پایانی:اگر برای کسب و کار خود نیازمند تبلیغات ارزان و موثر هستید آژانس دیجیتال مارکتینک ریشه میتواند در این زمینه شما را یاری کند.
