۵ دلیل موجه برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ :
امروزه در دنیای کسب و کارها برای داشتن یک کسب و کار موفق داشتن آینده نگری و استفاده از دیجیتال مارکتینگ امری مهم و ضروری است.
آیندهپژوهی در واقع به معنی علم داشتن دربارهی آیندهپژوهی در دنیای امروزی در واقع یکی از مسائل مهم میباشد. این آیندهپژوهی در واقع به معنی این است که همواره سعی در تخمین احتمالات آینده را داشته باشیم و دربارهی آینده به صورت نسبی تخمینهای لازم را بزنیم.
دیجیتال مارکتینگ یعنی کسب و کار و تجارت خود را در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای متفاوت معرفی کنید. حال این ابزارها ممکن است اینترنت و یا دستگاههای اینترنتی یا پلتفرمهای متفاوت باشند. برای درک این موضوع و دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نقش و اهمیت موارد مذکور بر کسب و کار شما و در آخر نیز در رابطه با عللی که این نوع موارد بر کسب و کار شما تاثیر بسزایی میگذارند همچنین عللی که باعث پررنگتر شدن نقش این امور میشوند صحبت میکنیم، با ما همراه باشید.
بیشتر بخوانید:

تعریف عبارت آیندهپژوهی و تبیین نقش این امر در کسب و کار شما:
یکی از شاخههای علوم اجتماعی در رابطه با امر آیندهپژوهی صحبت میکند که هدف اصلی آیندهپژوهی شناسایی ترندهایی (Trends) است که امروزه بسیار معروف میباشند. در واقع دانش آیندهپژوهی به این منظور ایجاد شده است تا یک دید کلی به ما بدهد در رابطه با این که آیندهی کسب و کارها به چه صورت خواهد بود و آیندهی آنها به چه سمتی سوق پیدا میکند و در آینده برای گسترش و معرفی خود از چه تکنولوژیهایی میتوانند استفاده کنند.
دانشپژوهی امروزه توسط بازرسی و واکاوی ترندهایی که در گذشته وجود داشته و یا با بررسی ترندهای حال به این موضوع پی میبرند. نتایج حاصل از وارسیهای متعدد در این زمینه فراهم آورندهی اطلاعاتی در رابطه با وضعیت کنونی کسب و کارها است و میتوان امروزه با استفاده از این اطلاعات وضعیت آیندهی کسب و کار را تخمین زد.
برا این که کسب و کارها بتوانند مسیر آینده و چشمانداز خود را مشخص کنند استفاده از آیندهپژوهی در این امر بسیار ضروری به نظر میرسد. همچنین نکتهی مهم در رابطه با آیندهپژوهی کسب و کار باعث مشخص نمودن سیاستهای کاری صاحبان کسب و کار میشود.

چرا شرکتها برای توسعه و دوام خود در آینده باید وقت و هزینهای در حوزه دیجیتال مارکتینگ صرف کنند، چیست؟
پیش از آن که به سراغ علت این امر برویم ابتدا به منظور ارائهی مطالب بیشتری برای تفهیم امر دیجیتال مارکتینگ و فرایند آن باید به سراغ تعریف مفهوم دیجیتال مارکتینگ برویم.

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟
دیجیتال مارکتینگ یعنی هر نوع فعالیتی که بتوانیم از طریق انجام آن صرفا در فضای مجازی برای کسب و کار خود بازاریابی کنیم تمامی این اعمال میتوانند به نوعی زیرمجموعهی دیجیتال مارکتینگ باشند. از جمله فعالیتهایی که میتوان در این زمینه برای تحقق این هدف انجام داد مثلاایمیل مارکتینگ، سئوی سایت، بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکههای اجتماعی و… میباشد.
چندین سال است که کسب و کارها از دیجیتال مارکتینگ در زمینهی معرفی خود استفاده نمودهاند و در این زمینه فعالیت کردهاند و امروزه به طرز واقعا عجیب و گستردهای توانسته اندآن را توسعه بخشند، علت گسترش دیجیتال مارکتینگ این است که بخش عمدهی فعالیتهای کاری و یا شخصی امروزه متکی بر اینترنت است.

امروزه و دنیای اینترنت
و امروزه کل دنیا در واقع متکی به اینترنت هستند بر طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده امروزه بیش از ۹۰ درصد مردم روزانه حدود ۲۴ ساعت از وقت خود را صرف استفاده اینترنت میکنند و همچنان کاربران اینترنت در پی افزایش است. در صورتی که مالک کسب و کاری میباشید پیشنهاد ما به شما این است که از این فرصت برای گسترش کسب و کار خود بهره بگیرید.
استفاده از این نوع خدمات یونیک نیازمند کسب و کار بزرگ و گستردهای نمیباشد در صورتی که این افراد بخواهند در میان رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشند و در میان رقابتها از دور رقابت حذف نشوند و کسب و کاری پا برجا داشته باشند پس همهی افراد میتوانند از این فرصت برای کسب و کارشان استفاده کنند.
البته این موضوع به میزان سرمایهی آنها نیز بستگی دارد. اینترنتی بودن امروزهی تمامی فعالیتها همگان را ملزم به استفاده از این امر نموده است. امروزه کارشناسان آیندهپژوهی همواره سعی در شناسایی ترندهای متفاوت در آیندهی دیجیتال مارکتینگ را دارند علت انجام این امر در طبیعتا ایجاد زمینهای برای کسب و کارها در جهت کسب موفقیت در کسب و کارها میباشد و هم چنین به کسب و کارها برا ی رسیدن به موفقیت جهت بدهند.

دلایلی که نقش پررنگ دیجیتال مارکتینگ را در کسب و کارهایمان نشان میدهد:
همانگونه که ذکر کردیم آیندهپژوهی ایجاد شد تا ترندهای رایج را در آیندهی دیجیتال مارکتینگ تشخیص دهد و با استفاده از دانشی که از این طریق به دست میآید بتواند به درستی به آیندهی کسب و کارها جهت بدهد پس نتیجه میگیریم که آیندهپژوهی نقش حیاتی در امر توسعه و پژوهش کسب و کار دارند و جهت دهندهی سیاستهای کاری آنها میباشند.
در جهت درک بهتر موضوع در رابطه با این که چرا و چگونه از علم آیندهپژوهی استفاده کنیم تا بتوانیم ترندهای محتمل و رایج را در دنیای دیجیتال مارکتینگ به نوعی کارآمد شناسایی کنیم با ما همراه باشید.
علم آیندهپژوهی
در علم آیندهپژوهی به مواردی از قبیل فناوری هوش مصنوعی و یا دستگاههای پرینتر سه بعدی و یاعینکهایی که در واقعیت مجازی استفاده میشوند، توجه ویژهای میشود این فناوریها به نوعی نو ظهور میباشند.
اعتقاد متخصصانی که در این زمینه فعالیت میکنند بر این موضوع است که در آینده ای نه چندان دور همگان از این فناوریها استفاده خواهند کرد. مثلا ممکن است در آینده از تکنولوژی هوش مصنوعی در زمینهی انجام فرایندهایی که مکررا تکرار میشوند استفاده شود تا از این طریق بتوانند به راحتی از وقت و انرژی نیروی انسانی استفادهی بهینهای در جهت امور مهمتر شود.
همچنین ممکن است در آینده نحوهی خرید و فروش هم به حدی تغییر کند که دیگر هیچ نیازی به حضور مشتریان در محل خرید نباشد.
ممکن است برایتان سوالی پیش آید که این امر چگونه ممکن است؟
این امر میتواند با استفاده از پرینترهای سه بعدی و یا عینکهای واقعیت مجازی صورت بگیرد به این صورت که مشتری با استفاده از عینکهای واقعیت مجازی محصول خود را مشاهده کند و یا با استفاده از پرینترهای سه بعدی تصاویری که به حالت سه بعدی هستند را در منزل خود پرینت بگیرند آن تصاویر را مشاهده و سپس برای خرید اقدام کنند.
ارزیابیهایی این چنین صرفا حاصل گوشهای از دستاوردهای متخصصان حوزهی آیندهپژوهی میباشند. فعالیتهایی از این قبیل عمدتا جهت دهنده به سیاستهای کاری و برنامه ریزیهای کسب و کارها میباشد.
بیشتر بخوانید: