استراتژی تبلیغات چیست
آیا تابحال با خود فکر کرده اید که در بازار انبوه تبلیغات امروزی بعضی ها موفق میشوند و عده ای به نتیجه دلخواه نمیرسند.چرا بعضی از کسب و کار ها بیشتر از دیگر کسب ها به موفقیت میرسند.در این مقاله در مورد استراتژی تبلیغات با شما سخن خواهیم گفت با ما همراه باشید.
برای مطالعه بیشتر:کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

تعریف استراتژی تبلیغات
برنامه یا هدفی است که مشتری را قانع کند تا از شما محصولاتی را خریداری کند.در این راستا مواردی هست که باید به آن توجه کنید.
- خود محصول و مزایای آن
- مشتریان و خصوصیات آنها
- مسیرهای جایگزین برای آگاه کردن مشتریان از محصول
- بهینهسازی انتخاب مشتریان با توجه به بودجه
همگی اینها به این معنی است که باید هدف شما معلوم باشد.محیط اطراف تان را به خوبی شناسایی کنید.ابزاری که لازم دارید باید دسته بندی شود و تصمیمات لازم بر اساس منابعی که در دسترس دارید اخذ شود.بررسی محصول و بازار فروش آن ,تجزیه و تحلیل رسانه ای و بودجه همه اینها دست به دست هم میدهند که بهترین برنامه را داشته باشید.
توسعهی استراتژی تبلیغات
1- بیانه ی جایگاه
استراتژیهای رسمی تبلیغات، بر مبنای «بیانیهی جایگاه» هستند. بیانیهی جایگاه، واژهای تخصصی در حوزهی بازاریابی و تبلیغات است و به این معناست که محصول شرکت در کجا قرار دارد، چه تفاوتی با کالا و خدمات رقیبان دارد و چگونه در اختیار مشتری قرار میگیرد.
2- رسانه ارتباط
بعد از اینکه محصول، محیط مربوط به آن و مشتریِ هدف مشخص شدند، مسیرهایی که میتوان به مشتری دسترسی داشت (یعنی رسانههای ارتباطی) باید ارزیابی شوند. ۵ کانال اصلی در اختیار صاحبان مشاغل قرار دارند
- چاپی: روزنامهها (روزانه یا هفتگی) یا مجلات
- شنیداری: رادیوی FM و AM
- ویدئویی: ویدئوهای تبلیغاتی، فروش تلویزیونی
- شبکهی جهانی اینترنت
- ایمیل مستقیم
- تبلیغات محیطی: بیلبورد، تبلیغات بر روی وسایل حمل و نقل عمومی
- (تاکسی و اتوبوس)
3- اجرا
کمپین تبلیغات با استراتژی تفاوت دارد. کمپین مجموعهای از برنامههای مستقل و هماهنگ است؛ اما استراتژی نحوهی اجرا را مشخص میکند. حضور تبلیغات در همه جا و به صورت مداوم در درجهی اول اهمیت قرار دارد. تمامی جنبههای کمپین از جمله متن، تصاویر و موسیقی باید بازتابی از استراتژی تبلیغاتی باشند. این مخصوصا زمانی که از چند کانال مختلف، مثل تلویزیون، انتشارات، ایمیل و غیره استفاده میکنید مفید است.
برای مطالعه بیشتر:تبلیغات ارزان و موثر

برای بهبود بخشیدن به استراتژی تبلیغ خود به این نکات توجه کنید.
- مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
- تبلیغات خود را ارزیابی و مشخص کنید.
- زمان مناسب برای تبلیغ را بدانید.
- برند سازی کنید.
- از منابع موجود به درستی استفاده کنید.
- در مکان های مناسب تبلیغات خود را منتشر کنید.
مراحل تدوین برنامه تبلیغاتی
یک استراتژی تبلیغاتی مناسب دارای پلن تبلیغاتی و بازاریابی هدفمند است.
- تحقیقات بازار
- نحوه تدوین پلن تبلیغاتی
- یکپارچه سازی تبلیغات
- مدیریت اجرایی
- ارزیابی و نظارت
مواردی که در تدوین استراتژی تبلیغاتی باید در نظر داشت
- بررسی عوامل خارجی و داخلی بر روی محصول یا سرویس
- بررسی چشم انداز و هدف های کسب و کار از ارائه محصول یا سرویس
- تحلیل روشهای تبلیغاتی با توجه به زمان، مکان، تاریخ و …
- بررسی رقیبان کسب و کار
- برنامه ریزی برای اقدامات پیش بینی نشده
برای مطالعه بیشتر:کمپین تبلیغاتی تلگرامی

یکپارچه سازی
منظور از یک پارچه سازی تبلیغات، ایجاد راه کارهای ارتباط مستمر با مشتری برای افزایش خرید است. تبلیغات باید متداوم و با توجه به نیاز مشتری به شکل های مختلف انجام شود تا منجر به خرید شود. هیچ وقت شما با نشان دادن یکبار یک محصول نمی توانید آن را به مشتری بفروشید! پس راهکار یکپارچه سازی تبلیغات است.
مدیریت اجرایی تبلیغات
اجرای درست تبلیغات و همزمان انجام دادن آنها، می تواند مانند صدای بمبی، کسب و کار شما را به تمام شهر معرفی کند. اینکه تبلیغات چگونه اجرا شود، بسیار مهم است.
همانطور که نحوه گویش یک لطیفه از زبان افراد مختلف، امکان خنده آن را کم و زیاد می کند، نحوه اجرای تبلیغات نیز روی جذب مخاطب بسیار موثر است.
ارزیابی و نظارت
مدیریت بدون ارزیابی و نتیجه گیری بدون فایده است. در پایان تبلیغات باید استراتژی کار و بازخورد گرفته شده مورد ارزیابی قرار بگیرد.
رسانههای ارتباطی
وقتی که مفهوم محصول، شرایط بازار و مشتریان هدف مشخص گردید، زمان آن فرا میرسد تا شیوههای ارتباط با مخاطب بررسی شود. شرکتهای تجاری ۵ مسیر اصلی را برای ارتباط با مخاطب در پیش رو دارند
- نشریات چاپی نظیر روزنامه و مجلهها
- شبکههای رادیویی
- تبلیغات تلویزیونی
- تبلیغات اینترنتی
- ارسال ایمیل
- تبلیغات محیطیمانند بیلبوردها، تبلیغات برروی وسایل حملونقل عمومی
استراتژی تبلیغات