اثر تبلیغات بر موفقیت برند
این روز ها به هرکجا که می رویم در محیط اطراف مان تبلیغاتی را میبینیم که نظر مارا به خود را جلب میکند.در خیابان های شلوغ که بر روی بیلبورد های بزرگ تبلیغات انجام میشود و جلوه زیبایی به کار می دهد.روزنامه ها و مجله ها که پر از تبلیغ های پر زرق و برق و شلوغ است.تلوزیون را روشن کنید نیز شاهد بخش شدن آگهی های بازرگانی بدون وقفه هستید.ولی تبلیغات فقط اینها نیستند.در دنیای آنلاین و مجازی امروزه که تمام کارها بیشتر در اینجا انجام میشود با تبلیغات مناسب و با استراتژی های خوب میتوانید اثر تبلیغات بر ذهن انسان را ببینید.
تبلیغات چه تاثیری بر ما، یعنی نحوهی تفکر ما و چگونگی صرف زمان و هزینه ما میگذارد؟
جلب توجه
تبلیغات زیربنا و اصول خاص خود را دارد,جلب توجه!! در تبلیغات هدف اصلی و اساسی جلب توجه مخاطب نسبت به محصولی که قرار است فروخته شود.در تبلیغات باید سعی کنید تا نظر مخاطب را نسبت به محصولی که نمی خواهد بخرد یا قصد خرید ندارد جلب کنید.و از طرفی تبلیغات به شما کمک میکند در تا محصول تان در بازار حفظ شود و تضمینی باشد برای خرید مصرف کنندگان.نکته اصلی این کار ارتباط برقرار کردن با مشتری است.در یک تبلیغ با هوشمندی بالا تلاش بر این است که یک پیام هدفمند از طریق آن به مخاطب القا شود و از این راه بر رفتار شخص تاثیر بگذارد تا از شما خرید کند.
نفوذ علم روانشناسی در تبلیغات
در اوایل قرن بیستم بود که برای فروش بیشتر محصولات، روانشناسی نیز به حوزه تبلیغات وارد شد. جاذبههای احساسی، تاکتیکهای ترس و وعدههای غیرمحتمل به ابزار دست تبلیغکنندگان تبدیل شد. کمپینهای تبلیغاتی زیادی از نگرانیهای مردم سوءاستفاده میکردند، برند معتبر ژیلت به عنوان اولین ابداعکننده تیغ اصلاح در اوایل قرن نوزدهم، یکی از معروفترین برندهایی بود که با توسل به این ابزار کمپین تبلیغاتی خود را پیش برد.
ظهور تلویزیون
بیشترین تبلیغات که با رشد زیادی همراه شد با ورود تکلونوژی به اسم تلوزیون شروع شد.ابتدای این تبلیغات از آمریکا شروع شد و کم کم به دیگر کشور ها انتقال یافت. در اول جولای سال ۱۹۴۱، ایستگاه تلویزیونی نیویورک برنامههای عادی خود را قطع کرد و بدون هیچ توضیحی شروع به تبلیغ ساعت مچی بولُوا (Bulova) کرد.این تبلیغ به این صورت بود که در یک تبلیغ 60 ثانیه ای و بدون هیچ گونه توضیح و سخن گفتن در میان تبلیغ به نمایش گذاشته شد و سپس تصویر به یک باره قطع شد.و پس از آن به پخش برنامه های روزانه پرداختند.این نوع تبلیغ با تمام کم و کاستی های خود بهترین تبلیغ تلوزیونی عنوان گرفت.
اثر تبلیغات بر ذهن انسان ,امروزه با پیشرفت رسانه های تازه و جدید در تلوزیون های ماهواره ای و کابلی و گسترش اینترنت و تجارت الکترونیک تبلیغات بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته.اما اصول آن به همان شکلی که در گذشته بود است.
4 فاکتور اساسی برای اثر تبلیغات بر ذهن انسان
تبلیغکنندگان: شخصی که کالا یا خدماتی برای اراعه دارد و آمادگی این را دارد که برای تبلیغات کار خود هزینه کند.
رسانه: سازمان یا افرادی که نشریات، رسانههای تبلیغاتی محیطی و تبلیغاتی اینترنتی را برای انتشار و نمایش تبلیغات در اختیار دارند.
آژانسهای تبلیغاتی: موسساتی که آگهیهای تبلیغاتی هوشمندانه و مهندسیشده را برای سایر شرکتها تولید میکنند.
مصرف کنندگان:کسانی که از آنها انتظار میرود تا برای خرید محصولات تبلیغ شده اقدام کنند.
اثر تبلیغات از چه نظر مهم است
اگر بخواهیم به این فرآیند نگاهی عمیق داشته باشیم.شرکت تولید کننده محصول همیشه در پی راه های جدید برای فروش کالاهای خود هستند.از طرف دیگر اکثر شرکت ها در رقابت با هم یکدیگر اند تا محصولاتی را که با دیگر رقبا نقطه اشتراک دارند به بهترین نحو ممکن به فروش برسانند.در اینجاست که نقش تبلیغات را میتوانید در کارتان ببینید.
اینجاست که نقش مهم آژانسهای تبلیغاتی مطرح میشود. آژانسهای تبلیغاتی وظیفه تحقیق و پیدا کردن گروهی از مردم را دارند که احتمال میرود یک محصول با برند خاص را خریداری کنند. رفع این نیاز را برآوردن تقاضا مینامند.
سخن پایانی:آژانس دیجیتال مارکتینگ ریشه در جهت شناخت گروههایی از مردم که احتمال میرود بتوان آنها را به خرید محصولی که تاکنون از وجود آن بیخبر بودهاند متقاعد کند وارد کار میشود. به این فرآیند ایجاد تقاضا میگویند.اگر برای کسب و کار خود نیاز به تبلیغات گسترده دارید آژانس ریشه میتواند در این زمینه شما را یاری کند.