ریشه
بازاریابی در اینستاگرام
اینستاگرام مقالات

آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام + 6 تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ به مجموعه فعالیت هایی گفته می‌شود که برای معرفی یا فروش یک محصول در اینستاگرام انجام می‌شود. همان طور که می‌دانید اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است و کمتر کسی پیدا می‌شود که با این شبکه اجتماعی آشنا نباشد. اینستاگرام یک بستر مناسب برای رد و بدل کردن عکس و ویدیو در اختیار کاربران می‌گذارد. از این رو محبوبیت زیادی هم در بین کاربران عادی و هم بین صاحبان کسب و کار پیدا کرده است.

حتما بخوانید : پکیج های تبلیغات ارزان در اینستاگرام 

امروزه اکثر صاحبان کسب و کار از اینستاگرام برای فروش بیشتر محصولات خود و یا معرفی خدمات خود استفاده می‌کنند و همواره بع دنبال راهی برای افزایش فروش از طریق اینستاگرام هستند. طبق آمار منتشر شده در سایت hootsuite روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر حداقل از یک اکانت بیزینسی بازدید می‌کنند. به همین دلیل بازاریابی در اینستاگرام امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

ما هم در این مقاله تصمیم گرفتیم بازاریابی در اینستاگرام را به طور کامل و قدم به قدم آموزش دهیم. در این مقاله هر آنچه را که لازم است در مورد بازاریابی اینستاگرام بدانید، فرا خواهید گرفت. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت بازاریابی در اینستاگرام و مزایای آن :

امروزه اینستاگرام به محبوب ترین پلتفرم شرکت های بازاریابی تبدیل شده است. البته که این محبوبیت بی دلیل نیست. هر ماه بیش از یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. این افراد از اقشار مختلفی هستند و خیلی از آن ها از طریق اینستاگرام با برند های محبوب خود تعامل دارند. به همین دلیل بازاریابی اثربخش در اینستاگرام بسیار حایز اهمیت است.

حتما بخوانید : ۷ روش بازاریابی برای گرفتن بهترین نتیجه

بیشتر کاربران اینستاگرام از این شبکه اجتماعی برای کشف بیزینس های مورد علاقه خود استفاده می‌کنند. اینستاگرام هم از این امر آگاه است و با هر آپدیت جدید این کار را برای کاربرانش راحت تر می‌کند. بنابراین با داشتن یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام مناسب می‌توانید فروش خود در اینستاگرام را چند برابر کنید.

حداقل ۳۰ درصد کاربران اینستاگرامی یک محصول یا سرویس را از طریق این شبکه اجتماعی یافته و خریده اند. بنابراین اگر با تکنیک های بازاریابی در اینستاگرام آشنایی کافی داشته باشید به راحتی می‌توانید حجم فروش خود را افزایش دهید. خوبی این روش این است که شما دیگر محدود به شهر یا محله خود نخواهید بود. با کمک بازاریابی اینستاگرامی میتوانید بیزینس خود را گسترش دهید و محصولات خود را به شهرها یا حتی کشور های دیگر هم بفروشید.

در ادامه این مقاله ۶ تکنیک کاربردی بازاریابی در اینستاگرام که موجب افزایش فروش محصولات شما می‌شود را برای شما عزیزان جمع ‌آوری کرده ایم.

۶ راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

 

افزایش فروش در اینستاگرام

 

۱- حساب اینستاگرام خود را بیزینسی ( تجاری ) کنید

بازاریابی در اینستاگرام بدون آنالیز و تحلیل اقدامات انجام شده معنی ندارد. اگر بدنبال افزایش فروش در اینستاگرام هستید باید راجب کاربران خود اطلاعاتی جمع‌آوری کنید. برای مثال باید بدانید کاربران شما چه ساعتی از روز فعالیت بیشتری دارند، بیشتر کاربران شما مرد هستند یا زن، کدام یک از پست های شما محبوبیت بیشتری نزد کاربران تان دارد و چه جور پست هایی بیشتر ذخیره و ارسال می‌شوند.

حتما بخوانید : راهنمای کامل موفقیت در اینستاگرام

خوشبختانه تمامی این امکانات به طور رایگان در خود اینستاگرام تعبیه شده است. بخش insight اینستاگرام اطلاعات کامل و دقیقی راجب کاربران تان به شما می‌دهد. مشاهده این آمار فقط در اکانت های بیزینسی امکان‌پدیر است. درنتیجه لازم است که هرچه زودتر اکانت خود را بیزینسی یا تجاری کنید و از آمار اینستاگرام برای فروش بیشتر محصولات خود بهره بگیرید.

برای بیزینسی کردن حساب خود باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1.  وارد اکانت خود شوید
  2.  به بخش Settings حساب خود بروید
  3.  گزینه Account را انتخاب کنید
  4.  در پایین صفحه گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید
  5.  در صفحات جدید باز شده گزینه Continue را بزنید
  6.  در این مرحله اینستاگرام از شما می‌خواهد که Category یا همان نوع بیزینس خود را انتخاب کنید و next را بزنید
  7.  حال یکبار دیگر اینستاگرام از شما می‌پرسد که می‌خواهید اکانت خود را تجاری کنید که در این مرحله فقط باید گزینه Ok را بزنید
  8.  در صفحه جدید بین دو گزینه Creator و Business گزینه Business را انتخاب کنید
  9.  در این مرحله اطلاعات تماس خود را وارد کنید و Next را بزنید

۲- برای پست های خود تقویم محتوایی داشته باشید

داشتن یک تقویم محتوایی مناسب مهم ترین گام هر استراتژی بازاریابی در اینستاگرام موفق است. بعد از بیزینسی کردن حساب خود می‌توانید بفهمید که در چه ساعتی از روز پست های شما بازدید بیشتری دارند. البته این کار نیازمند کمی آزمون و خطاست. در ساعات مختلف روز پست گذاری کنید و آمار پست ها را با هم مقایسه کنید. با مقایسه این آمار می‌توانید ساعات پر بازدید را پیدا کنید.

حال که ساعات طلایی اکانت خود را پیدا کردید سعی کنید پست های خود را در همان زمان منتشر کنید. با این کار پست های شما در زمانی منتشر می‌شوند که بیشتر فالوور های شما آنلاین هستند و احتمال دیده شدن پست شما بیشتر است. درنتیجه با همین اقدام ساده تعامل کاربران با پست های شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

البته تاثیر تقویم محتوایی در بازاریابی در اینستاگرام فقط به همین محدود نمی‌شود. الگوریتم های خود اینستاگرام هم به منتشر شدن پست ها در یک زمان مشخص اهمیت زیادی می‌دهند. درنتیجه با این کار نه تنها اکثر فالوور هایتان پست شما می‎بینند بلکه احتمال به اکسپلور رفتن پست شما هم افزایش می‌یابد و از این طریق حتی آن دسته از کاربرانی که اکانت شما را دنبال نمی‌کنند هم از پست شما بازدید خواهند کرد.

سود دیگری که تقویم محتوایی برای شما دارد این است که باعث تعامل بیشتر فالوور ها با برند شما می‌شود. زیرا اگر در یک ساعت مشخصی پست گذاری کنید بعد از مدتی کاربر سر همان ساعت مشخص منتظر پست های شما می‌ماند. همچنین اگر محتوای شما واقعا جذاب باشد حتی ممکن است خود کاربر در آن ساعت مشخص از اکانت شما بازدید کند تا پست جدید شما را ببیند.

نکته : در پست گذاری زیاده روی نکنید. تعداد پست های شما باید به اندازه باشد. یعنی نه آنقدر کم باشد که فالوور ها به کل شما را فراموش کنند و نه آنقدر زیاد که کاربر را کلافه کند.

۳- تاثیر یک کپشن جذاب را دست کم نگیرید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای انتشار تصاویر است. همین باعث می‌شود بسیاری از افراد به کپشن ها در استراتژی های بازاریابی در اینستاگرام خود اهمیت چندانی نشان ندهند. اما کپشن ها میتوانند روند رشد بازاریابی اینستاگرامی شما را سریع تر کنند.

کپشن همان متنی است که زیر تصویر پست شما نشان داده می‌شود و تا ۲۰۰۰ کاراکتر را که می‌تواند شامل هشتگ و یا حتی اموجی ها هم باشد ساپورت میکند. یک کپشن جداب توجه کاربر درحال اسکرول را به پست شما جلب می‌کند. شما با نوشتن یک کپشن جذاب اطمینان حاصل میکنید که فالوور هایتان نمیتوانند به راحتی از پست های شما بگذرند.

جمله اول کپشن مهمترین قسمت کل کپشن شماست. زیرا کاربر در حال اسکرول فقط جمله اول را می‎بیند. بنابراین همان طور که در مقاله بازاریابی محتوا هم گفتیم جمله اول شما باید آنقدر جذاب باشد که بتوانید با همان جمله اول کاربر را کنجکاو به خواندن ادامه متن کنید. کپشن خود را با یک جمله ی جنجالی و هیجان انگیز شروع کنید که کاربر را ترغیب کند به آن واکنش نشان دهد و برای شما کامنت بگذارد.

حتما بخوانید : راهنمای جامع بازاریابی محتوا +‌۶ تکنیک تست شده و تضمینی

۴- استفاده از هشتگ ها را فراموش نکنید

اگر به دنبال بازاریابی در اینستاگرام هستید انتخاب هشتگ های مناسب باعث می‌شوند بسیار راحت تر به هدفی که برای خود مشخص کرده اید برسید. اینستاگرام به تازگی قابلیت دنبال کردن هشتگ ها را هم برای کاربران فراهم کرده است. به همین دلیل استفاده از هشتگ ها باعث می‌شود که کاربران پست های شما را راحت تر پیدا کنند.

بازاریابی اینستاگرام با هشتگ اینستاگرام

شما میتوانید از هشتگ های اینستاگرام در بیو، کپشن و حتی در استوری های خود استفاده کنید. همان طور که گفتیم هشتگ ها باعث میشوند پست های شما بیشتر دیده شوند البته به شرطی که از هشتگ های مناسب استفاده کنید. هشتگ هایی که انتخاب میکنید باید به پست شما مرتبط باشند. استفاده از هشتگ های بی ربط نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید تعداد هشتگ هاست. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که برای هر پست خود تا ۳۰ هشتگ بگذارید. استفاده از هشتگ های زیاد در کپشن ممکن است کاربر را کلافه کند و تجربه کاربری را پایین بیاورد. همچنین ممکن است در صورت استفاده بی رویه از هشتگها اینستاگرام شما را اسپم تشخیص دهد و به پست های شما اجازه به اکسپلور رفتن را ندهد. بنابراین باید هشتگ های خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که برای هر پست خود نهایتا تا ۱۱ هشتگ استفاده کنید. همچنین هشتگ های انتخاب شده باید پربازدید و مرتبط با پست منتشر شده باشند. با رعایت این نکات افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند ولی به محتوای شما علاقه دارند هم از طریق هشتگ ها پست های شما را خواهند یافت.

نکته : برای همه پست ها از هشتگ های یکسان استفاده نکنید. هشتگ های مرتبط با موضوع پیج خود را پیدا کنید. برای این کار میتوانید سری به پست های رقبا بزنید. بعد از اینکه لیستی از هشتگ های مناسب بیزینس خود را پیدا کردید برای هر پست تعدادی از آن ها را استفاده کنید.

۵- با کاربران خود در ارتباط باشید

بازاریابی در اینستاگرام زیر مجموعه ی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. از این رو نمیتوان بعد اجتماعی آن را نادیده گرفت. شما باید به طور پیوسته با کاربران خود در ارتباط باشید. حتما به همه دایرکت ها پاسخ دهید. بعد از انتشار هر پست زمانی را به پاسخ دادن به کامنت ها اختصاص دهید.

جواب دادن به کاربران اعتماد آن ها را نسبت به برند شما بیشتر می‌کند و باعث می‌شود کاربر در دفعات بعدی هم تمایل داشته باشد برای شما کامنت بگذارد. همین امر باعث افزایش تعامل کاربران با پیج شما می‌شود. افزایش تعامل یا همان اینگیجمنت هم یکی دیگر از فاکتور های تاثیرگذار برای به اکسپلور رفتن پست های شماست.

۶- هر روز حداقل یک استوری منتشر کنید

بخش بزرگی از استراتژی های بازاریابی در اینستاگرام از طریق استوری اینستاگرام انجام می‌گیرد. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از استوری های اینستاگرام بازدید می‌کنند. و یک سوم از پربازدیدترین استوری ها مربوط به اکانت های بیزینسی هستند. این آمار قدرت استوری اینستاگرام در بازاریابی اینستاگرامی را به خوبی نشان می‌دهد.

همان طور که می‌دانید استوری های اینستاگرامی موقتی هستند. یعنی بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. همین قابلیت باعث شده اینستاگرام بهترین ابزار برای پیاده سازی ایده های خلاقانه و پر ریسک باشد. سوالی که در این مرحله پیش می‌آید این است که برای گرفتن بهترین نتیجه از استوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

استوری (Story) به معنی قصه و داستان است. درواقع هدف از ایجاد استوری این است که افراد بتوانند داستان اتفاقات روزمره زندگی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. شما هم میتوانید داستان بیزینس خود را از طریق استوری با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید و از این طریق حسی از اعتماد و صمیمیت بین خود و کاربرانتان ایجاد کنید. اما چگونه ؟

برای مثال می‌توانید از پشت صحنه برند خود عکس و ویدیو منتشر کنید. این کار به برند شما چهره انسانی می‌دهد و از این طریق به کاربران می‌فهمانید که شما هم از جنس آن ها هستید. مثلا اگر محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید از مراحل آماده سازی آن ها یا حتی از مراحل بسته بندی یا ارسال محصول فیلم یا عکسی آماده کنید و در استوری خود منتشر کنید. این کار باعث جلب اعتماد کاربر می‌شود که خود از مهمترین اهداف بازاریابی در اینستاگرام است.

 

جمع بندی

بازاریابی در اینستاگرام به تمامی فعالیت هایی گفته می‌شود که برای تبلیغ یک برند یا افزایش فروش یک محصول در اینستاگرام انجام می‌شود. رعایت اصول بازاریابی اینستاگرامی میتواند منجر به گسترش کسب و کار شما شود. ما هم در مقاله آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام در مورد اهمیت بازاریابی در اینستاگرام بحث کردیم و ۶ تکنیک اثربخش و کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام معرفی کردیم.

اگر شما هم در زمینه بازاریابی در اینستاگرام فعالیت داشته اید میتوانید از طریق بخش نظرات تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

پست های مرتبط

تاثیر تبلیغات در تجارت

ریشه

طراحی وب سایت با سرعت بالا

ریشه

اثر تبلیغات بر ذهن انسان

ریشه

1 دیدگاه

شایسته نوامبر 18, 2020 at 11:59 ق.ظ

ممنون مفید بود.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید