نرخ بازگشت هزینههای صورت گرفته بر تبلیغات / ROAS
عبارات مرتبط : |
دسته بندی : |
توضیح :
نرخ بازگشت هزینههای صورت گرفته بر تبلیغات / ROAS : یک شاخص از نوع عملکردی، که میزان سود برگشتی از هزینه های تبلیغاتی را سنجیده و نمایش میدهد.
نحوه محاسبه آن بدین صورت است: میزان سود دریافتی از تبلیغات بخش بر میزان هزینه صرف شده برای تبلیغات.
به عنوان مثال، اگر یک شرکت 7000 دلار در یک کمپین تبلیغاتی که 28000 دلار سود میکند، سرمایه بگذارد، نرخ بازگشت هزینه تبلیغات آن میشود: 28000 بخش بر 7000.
پس میتوان گفت که نرخ سود هزینه های صورت گرفته بر تبلیغات، 1 به 4 است و شرکت 4 برابر سود کرده است. برخلاف نرخ بازگشت سرمایه (ROI)،هزینههایی همچون ساعات کاری کارمندان یا فناوری های بکار رفته، مشمول محاسبات Return On Ad Spend نمیشوند.
