هیچ کسب و کاری بدون مشتری موفق نیست! بازاریابی در لینکدین هم از این موضوع مستثنا نیست. پس اولین قدم پیدا کردن مشتریانی است که محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنیم.
آیا راهی برای پیدا کردن مشتری در لینکدین دارید؟
اگر خرید فروش به سبک امروزی و قدیمی را مقایسه کنید؛ متوجه خواهید شد مشتری؛ به خودی خود به دنبال محصول و خدمات شما نمیگردد.
در سبک های قدیمی فروش، همیشه صاحبان مشاغل بر این باور بوده اند؛ ” اگر محصول و خدمات خوبی را ارائه دهیم حتما مشتری ها به خودی خود به سراغ ما خواهند آمد ” اما این تفکر در مقابل افزایش آگاهی مردم در مورد خرید و فروش آنلاین تاثیر گذار نیست.
تا به اینجا با کمی دقت حتما متوجه شده اید که شبکه های اجتماعی نیازمند راه و روش های خاص خود، برای معرفی و پیدا کردن مشتری دارد.
حتما بخوانید : ۸ نکته روانشناسی در بازاریابی شبکه های اجتماعی که باید بدانید
در این مقاله سعی کرده ایم مشتریان کسب و کار شما را معرفی کرده و راه هایی برای پیدا کردن مشتریانتان در لینک دین، پیشنهاد کرده ایم.
پس اگر به دنبال یادگیری بازاریابی در لینکدین هستید این مقاله را تا آخر مطالع کنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
کدام مشتری در لینکدین برای ما اهمیت دارد؟
قبل از این که وارد بحث بازاریابی در لینکدین شویم ابتدا باید از خود بپرسید که آیا همه ی مخاطبان ثبت نام کرده در لینکدین پتانسیل این که مشتری کسب و کار شما شوند را دارند یا خیر؟
یا آيا تبلیغاتی که انجام می دهید و یا محتوایی تولید می کنید، برای همه ی کاربران لینکدین مفید است؟
پاسخ هر دو سوال بالای « نه! » است. چرا که اگر تفکیک مناسبی صورت نگیرد، هزینه ی زیاد و بازدهی کمی را تجربه خواهید کرد.
در نتیجه باید کاربرانی را در لینکدین مورد بررسی و تحلیل قرار دهید که احتمال تبدیل شدنشان به مشتری خیلی بالاست!

برای بازاریابی در لینکدین باید در ابتدا با خود رو راست بوده و به طور کامل متوجه باشید به دنبال چه هدفی هستید؟ و چه محصولات و خدماتی را برای چه کسانی تدارک دیده اید؟ به عبارت دیگر باید به این سوال پاسخ واضحی داشته باشید که کدام محصول تولید شده برای کدام گروه مناسب است!
با انجام این مرحله کار شما آسان تر شده و سریع تر فرایند پیدا کردن مشتری واقعی طی خواهد شد.
طبق تجربه مشخص شده برای بازاریابی در لینکدین باید به دنبال افرادی باشی که شرایط زیر را داشته باشند:
- مشتریانی که برقرار کردن ارتباط با آنها دلچسب است.
- مشتریانی که به راحتی میتوانید خدمات زیادی را ارائه دهید.
- مشتریانی که در مقابل خدمات و محصول شما بازدهی مالی بهتر و بیشتری دارد.
حتما با خواندن سه شرط بالا با خود به این فکر کرده اید که « چه کار سختی است!» ، بله درست حدس زده اید، کار نسبتا دشواری است، اما شما به این فکر کنید که تا حد ممکن تعدادی از این شرایط را مشتریانتان داشته باشند.
اما توجه داشته باشید وسواس زیادی در این مورد به خرج ندهید!!
استراتژی های بازاریابی در لینکدین
مشخص کردن اهداف خود و در دست داشتن استراتژي برای پیدا کردن مشتری در لینکدین کار بسیار عاقلانه ای است.
برای همین منظور باید مراحل زیر را به ترتیب و بدون خط زدن موردی انجام دهید:
-
مشتری ایده آل شما کیست؟
لیستی از اطلاعات این افراد تهیه کنید. اطلاعاتی مثل عنوان و رسته ی شغلی، بزرگی شرکت و … را در لیستتان بنویسید.
-
نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید.
در کسب و کار خودتان، شناخت کاستی ها بسیار شما را رو به جلو خواهند برد.
باید لیستی از نقاط ضعف خود یادداشت کرده و روش های بهبود هر یک را در کنار موارد نوشته شده بنویسید.
چرا که نوشتن این موارد شما را به فکر کردن وادار می کند و از طرف دیگر برای هر یک به دنبال راهی خواهید بود. و هیچ وقت از ضعف های کسب و کار خود غافل نخواهید شد.
و صد البته اگر نقطه ی قوتی دارید عنوان هر یک و علت موفقیت را حتما یادداشت کنید تا در آینده با نگاه مختصری، ایده ای برای دیگر کارهایتان باشند.
-
نوشتن اطلاعات مشتری ها
جدولی برای وارد کردن اطلاعات مشتریانتان تهیه کنید، تا در آينده مورد بررسی قرار دهید. این کار بار مثبت و آسانی را برای شما خواهد داشت.
بازاریابی در لینکدین چگونه انجام می شود؟
بعد از این که استراتژی کاملی برای پیدا کردن مشتری در لینکدین آماده کردید، باید به دنبال مشتری های ایده آل بگردید.
اول کار برایتان کمی سخت است اما با گذر زمان و بالا رفتن ارتباط با مشتری فضایی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کسب و کاری را دارید.

شبکه اجتماعی لینکدین، برای راحت کردن کار شما در مورد پیدا کردن و جستجوی مشتریان راه حل اساسی را برنامه ریزی کرده است.
ویژگی Boolean راه حلی است که لینکدین برای جستجوی مشتریان ارائه داده است.
جستجوی Boolean چیست ؟ و نحوه ی کار آن چگونه است؟
جستجوی Boolean ، ترفند مفیدی است که با استفاده از این قابلیت میتوانید به صورت پیشرفته جستجوی خود را انجام دهید.
Boolean نوعی از جستجو است که در پشت آن با سیستم جبری ساخته شده است.
طرز کار Boolean را به صورت ساده میتوان بدین صورت تعریف کرد که نتایج چندین جستجو را با هم ترکیب یا فیلتر می کند.
در ادامه سعی میکنیم شما را با نحوه ی جستجو در Boolean آشنا سازیم! ادامه این مقاله را از دست ندهید!
چگونگی استفاده از جستجوی Boolean در لینکدین
5 روش پیشنهادی برای شما در زیر عنوان کرده ایم که از قابلیت جستجوی Boolean در لینکدین بهره ی کافی را ببرید.
روش 1) نقل قول (“”)
هر زمانی که بخواهید عبارتی را به طور ریز و دقیق جستجو کنید باید از علامت نقل قول استفاده شود.
برای مثال:
اگر جمله ی (بازاریابی محتوایی) را بدون علامت نقل قول جستجو کنید تمامی افرادی که در زمینه بازاریابی و محتوا فعالیت دارند را به صورت ترکیبی برای شما نمایش خواهد داد ولی در مقابل اگر از نقل قول استفاده شود فقط مخاطبانی را برای شما نشان خواهد داد که به صورت همزمان در هر دو زمینه فعالیت دارند.
روش 2) AND (+)
اگر به دنبال پیدا کردن مشتریانی هستید که باید دو عبارت مجزا را جستجو کنید باید از کلمه AND یا + در مابین دو عبارت دلخواه استفاده کنید .
برای مثال اگر شما عبارت ” marketing AND linkedin ” را جستجو کنید، نتایج هر یک را به صورت جداگانه نمایش خواهد داد.
روش 3) OR
استفاده از OR راه دیگری برای جستجوهایی است که نتایج را به صورت جداگانه نمایش میدهد. البته با این تفاوت که اگر تعداد عبارات سرچ بیشتر از 2 عبارت باشد بهتر است از روش سوم یعنی OR استفاده کنید.
برای مثال ” فروش OR مارکتینگ OR لینکدین ”
روش 4) NOT
اگر به دنبال جستجوی عبارتی هستید که میخواهید فیلتری انجام دهد و در مورد موضوع خاصی نتیجه ای برای شما نمایش داده نشود؛ بهتر است از NOT استفاده کنید.
برای مثال اگر عبارت “marketing NOT linkedin” را جستجو کنید، نتایجی را برای شما لیست خواهد کرد که لینکدین در آن وجود ندارد.
روش 5) جستجو به روش PARENTHEICAL
ترکیب 4 روش بالا به نام PARENTHEICAL معروف است. به عبارت دیگر شما میتوانید به طور همزمان از نقل قول و NOT ، OR و AND استفاده کنید که در این کار هیچ محدودیتی ندارید.
چگونه از نتایج جستجو استفاده کنید؟
فرض میکنیم مشتریان احتمالی خود را از نتایج بدست آورده اید؛ حتما باید اطلاعات موجود مشتریان را در جایی ثبت و نگهداری کنید.
علت اصلی ثبت اطلاعات را به این صورت میتوانیم توضیح دهیم، شما وقتی اطلاعاتی را طول یک هفته بدست می آورید به طوری تعداد آن زیاد است که به مرور زمان شما را دچار سردرگمی خواهد کرد.
پس شما نیازمند ثبت اطلاعات هستید. لینکدین راه حلی برای این موضوع پایه ریزی کرده است.
یکی از این ساده ترین راه ها استفاده از قابلیت Campaign Spreadsheet است.
قابلیت Campaign Spreadsheet در واقع صفحه ای شبیه به جدول را در اختیار شما قرار می دهد تا اطلاعات مشتریانتان را ثبت کنید.
برای ثبت نتایج در Campaign Spreadsheet چه نکاتی را باید رعایت کنید:
- اطلاعات یکسان را جدا کنید و جدول اطلاعاتی خود را نگذارید تکراری باشد.
- نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را با دقت زیادی پیگیری کنید تا به سوی موفقیت قدم بردارید.
- پیگیری و از فراموش نکردن افرادی که زمانی موفق به ارتباط با آن ها شده بودید.
حرف آخر
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از قابلیت جستجوی لینکدین و روش های فیلتر کردن جستجو در استراتژی های بازاریابی لینکدین خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.