ریشه
مقالات

کارهایی که نباید در رسانه های اجتماعی انجام داد

کارهایی که نباید در رسانه های اجتماعی انجام داد

کارهایی که نباید در رسانه های اجتماعی انجام داد

رسانه های اجتماعی می توانند مانعی برای کسب و کار ها و بازاریابان جدید باشند. رسانه های اجتماعی فرصت های بسیار زیادی را ارائه می دهند، اما دارای مشکلاتی نیز می باشند.

راه درستی برای استفاده از رسانه های اجتماعی وجود ندارد، اما به نظر می رسد یک روش اشتباه وجود دارد.

این که آیا شرکت ها به دلیل پست گذاری زیاد یا مصرف کنندگان برای کامنت گذاشتن مقصر هستند، در هر حال فضای کافی برای منفی بودن در این حوزه وجود دارد.

خوشبختانه، حتی هنگامی که اشتباهاتی رخ می دهد، راهکار هایی وجود دارد که می توانید این اشتباهات را برای خوانندگان خود جبران کنید. این که آیا اشتباهی پستی را منتشر کرده اید یا یک سوال مشتری را بدون جواب گذاشته اید، همیشه راهی برای برگشت دارید.

حتی با دانستن اینکه انجام یک اشتباه به منزله پایان جهان نیست، اما بهتر است در صورت امکان سعی در برطرف کردن آن داشته باشید. بهترین راه برای جلوگیری از اشتباه و راه اندازی یک کمپین موفق این است که بدانید چه کاری انجام ندهید. در اینجا نه نمونه از کارهایی که باعث عدم موفقیت در رسانه های اجتماعی می شود وجود دارد که می تواند برای شما مفید باشد.

کارهایی که نباید در رسانه های اجتماعی انجام داد
کارهایی که نباید در رسانه های اجتماعی انجام داد

  1. فراموشی ویرایش

شما نمی توانید یک کتاب الکترونیکی را بدون نسخه برداری و ویرایش منتشر کنید، بنابراین چرا یک توییت یا پست را بدون انجام این کارها منتشر می کنید؟ هر چیزی که برند شما در رسانه های اجتماعی پست می کند به عنوان بخشی از فعالیت دیجیتال مارکتینگ شما ثبت می شود. اطلاعات نادرست می تواند نحوه دید مشتریان را نسبت به برند شما تغییر دهد.

وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده آمریکا این مسئله را تجربه کرده است. یک توییت توسط این بخش به نقل از نویسنده و جامعه شناس معروف و مشهور، ویلیام ادوارد بورگاردت دو بوئیس (William Edward Burghardt Du Bois)، نام خانوادگی این فرد را با غلط املایی نوشته بود. با توجه به اینکه این توییت از طرف یک موسسه آموزشی بود، غلط املایی قابل قبول نبود.

این نمونه کوچکی از مواردی است که در صورت عدم تکمیل ویرایش ها ممکن است رخ دهد. در این مثال، به راحتی می توان گفت که وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده ادامه با یک عذر خواهی به کار خود ادامه می دهد. با این حال، برای یک کسب و کار کوچک، این امر می تواند به اعتبار آنها صدمه وارد کند و وفاداری مشتری را تضعیف کند.

  1. قرار دادن تمام تخم مرغ ها در یک سبد

به راحتی می توان به رسانه های اجتماعی نگاه کرد و فرض کرد بهترین مکان برای پست گذاری، به طور مثال فیس بوک است. با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سال ۲۰۱۹، این یک پلتفرم جذاب برای شروع است. مشکل محدود کردن خود به این پلتفرم، با وجود محبوبیت آن، این است که ارتباطات خود را از دست خواهید داد.

پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی برای پاسخگویی به نیازهای خاص و متفاوت مخاطبان طراحی شده اند.

  • دقیقاً همانطور که کسب و کار شما دارای یک هدف است،
  • اینستاگرام، توییتر و واتس آپ نیز دارای شرایط یکسانی هستند.

به عنوان مثال لینکدین (LinkedIn) یک فضای اجتماعی

  • برای حرفه ای ها
  • و بازاریابی B2B است.
  • برای کسب و کار هایی که مشاغل دیگر را بازاریابی می کنند، استفاده از لینکدین بسیار حائز اهمیت است.

پلتفرم های دیگر مانند Snapchat مناسب افراد حرفه ای تر نیستند و جمعیت جوان تر را به خود جلب می کنند. اگر مخاطب هدف شما بین ۱۴ تا ۳۴ سال باشد، این پلتفرم بالقوه دیگری است که با ایجاد حساب کاربری می توانید ترافیک خود را افزایش دهید.

بهترین راه برای رفع این مشکل احتمالی، ایجاد حساب کاربری در پلتفرم های متعدد است.

  • نیازی به داشتن حساب در هر پلتفرم نیست،
  • اما انتخاب ۲ الی ۴ پلتفرم
  • و پست گذاری مرتب مخاطبان شما را گسترش می دهد.

برای تقویت موقعیت خود در بازار اطمینان حاصل کنید که در هر زمان ممکن با مشتریان در تعامل باشید.

  1. بازاریابی بدون استراتژی

کارهایی که نباید در رسانه های اجتماعی انجام داد
رسانه های اجتماعِی

یک طرح کسب و کار

  • اهداف شما را به عنوان یک شرکت ترسیم می کند
  • و راه موفقیت را نشان می دهد.

یک استراتژی رسانه های اجتماعی نیز همین کار را انجام می دهد، و بدون آن، شما نمی توانید موفق شوید. مهم نیست محتوای شما چقدر عالی باشد اگر کسی نباشد که آن را بخواند.

برخی از مفاهیم که بایستی در استراتژی شما در نظر گرفته شامل موارد زیر می باشد:

  • هدف قرار دادن مخاطبان برای هر پلتفرم در حال استفاده
  • برنامه های محتوا
  • تاکتیک های ارتباطی
  • مدیریت ابزار متریک
  • سرمایه گذاری زمان
  1. ارجاع ندادن به موارد حساس

رسانه های اجتماعی فضایی آرام ارائه می دهند. این بخشی از جذابیت این رسانه ها است. این امر اجازه می دهد تا کسب و کارها و مصرف کنندگان از طریق یک پلتفرم غیر رسمی تعامل برقرار کنند. با وجود محیط غیر رسمی برای مکالمه، مهم است که با جلوگیری از مطالب توهین آمیز، از اعتبار کسب و کار خود محافظت کنید.

  1. نادیده گرفتن بازخورد منفی

یکی از بدترین اشتباهاتی که یک بازاریاب می تواند مرتکب شود نادیده گرفتن نگرانی های مشتری است. بازخورد منفی، تجربیات مشتریان را به شما نشان می دهد. هنگامی که یک مصرف کننده با برند شما، چه محصول و چه خدمات، مشکل داشته باشد، باید عذرخواهی کنید. همه شرکت ها ۱۰۰٪ ضمانت بازپرداخت پول ندارند، اما همه آنها باید ادب و حسن نیت را تضمین کنند.

مشکل عدم توجه به شکایات مشتری اثر گلوله برفی است. این فقط یک مشتری است، بنابراین ممکن است ارزش وقت شما را نداشته باشد، اما نظر وی برای میلیون ها نفر قابل مشاهده است. گاهی اوقات، نحوه برخورد کسب و کارها با نظرات منفی و شکایات بیشترین تأثیر را در نظر مصرف کننده دارد. نکاتی برای برخورد با نظرات بد شامل موارد زیر است:

  • صادق باشید:

همه اشتباه می کنند، حتی برند های مورد علاقه ما. اگر مقصر هستید، شفاف باشید. مشتریان شما از آن قدردانی خواهند کرد، و اگر این کار را نکنند، دشوار است که کسی را بخاطر صداقت وی سرزنش کنید.

  • جبران خسارت را در صورت لزوم ارائه دهید:

در هر شرایطی نیازی به بازپرداخت نیست، اما هنگامی که نیاز به این کار می باشد، آنچه را که لازم است به مشتری ارائه دهید. بعضی اوقات، همه چیزی که یک مشتری می خواهد تنها عذرخواهی است.

  • همدلی:

حتی اگر کاری وجود ندارد که بتوانید انجام دهید، تلاش برای دیدن وضعیت از دید مشتری کمک می کند. از اصطلاحاتی، مانند: “ما می فهمیم که این وضعیت برای شما ناامید کننده بوده است. متأسفیم که شما یک تجربه ضعیف را تجربه کردید، و امیدواریم که فرصتی برای پیشرفت تجربه بعدی خود به ما بدهید. ” استفاده کنید.

  • حرفه ای بمانید:

برخی از بازخوردهای منفی می توانند کاملاً بی ادب باشند. وقتی این اتفاق می افتد، آرام ماندن سخت است. اما به یاد داشته باشید، این بی ادبی شخصی نیست. پشت برند خود بایستید و صدایی باشید که مصرف کنندگان هنگام دیدن لوگو شما به خاطر می آورند.

بیشتر بخوانید

بازاریابی شبکه اجتماعی

پست های مرتبط

برنامه بازاریابی رویداد (Event Marketing Plan)

Root Admin

افزایش درگیری کاربر در اپلیکیشن های تلفن همراه

Root Admin

لوگو چیست؟

Root Admin

دیدگاهتان را بنویسید