ریشه
آژانس دیجیتال مارکتینگ ریشه دیجیتال مارکتینگ ریشه لندینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال تمامی استراتژی های بازاریابی برپایه دستگاه های الکترونیکی یا اینترنت را در برمیگیرد. کسب‌وکارها از قدرت نفوذ کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و دیگر وبسایت ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی خود استفاده می‌کنند.

یک بازاریاب ربایشی باتجربه ممکن است گمان کند بازاریابی ربایشی و بازاریابی دیجیتال هردو یک مفهوم هستند اما تفاوت های جزئی میان این دو وجود دارد.

بازاریابی دیجیتال در یک شرکت چه نقشی ایفا می‌کند؟

در حالیکه بازاریابی سنتی در تبلیغات چاپ شده، ارتباط تلفنی یا فیزیکی بکار خود ادامه می‌دهد، بازاریابی دیجیتال به صورت الکترونیکی و آنلاین فعالیت می‌کند. این بدان معنا است که در بازاریابی دیجیتال برای نام برند یا نام تجاری بی نهایت راه (ایمیل، ویدیو، رسانه های اجتماعی یا وبسایت) برای تبلیغ و بی نهایت فرصت شغلی وجود دارد.

در این مرحله، بازاریابی دیجیتال نقش پررنگ و حیاتی برای کسب و کار و معروفیت برند کسب‌وکارتان دارد. بنظر می رسد تمامی برند ها یک وبسایت اختصاصی دارند، یا حداقل در رسانه های اجتماعی حضور داشته یا استراتژی تبلیغات دیجیتال منحصر به خود را دارند. محتوا و بازاریابی دیجیتال چنان رواج یافته است که امروزه مشتریان از یک برند چنین انتظاری داشته و با تکیه بر آن برند تجاری را می شناسند.

به طور خلاصه، برای رقابت در عرصه کسب و کار شما به عنوان مالک برند خود باید وجوهی از بازاریابی دیجیتال را در کار خود بگنجانید.

از آنجائی که بازاریابی دیجیتال وجوه و استراتژی های مرتبط زیادی برای انتخاب دارد به راحتی می توانید از قوه خلاقیت خود استفاده کنید و یا از تاکتیک های بازاریابی متنوع متناسب با بودجه خود بهره ببرید. بازاریابی دیجیتال همچنین به شما این فرصت را می‌دهد تا با استفاده از ابزارهایی همچون سیستم اطلاعاتی مدیریت تحلیلی برای نظارت بر موفقیت و بازدهی اطلاعات (ROI) فعالیت های تبلیغاتی خود استفاده کنید که نسبت به ابزارهای تبلیغاتی سنتی مانند بیلبورد های تبلیغاتی و تبلیغات چاپ شده بسیار موثر تر است.

بازاریابی دیجیتال در کسب و کار چگونه معنا می‌شود؟

بازاریابی دیجیتال با استفاده از بی نهایت تاکتیک دیجیتالی و کانال ارتباط دهنده به مشتریان در جاهایی که آنها بیشترین وقت خود را می‌گذرانند (اینترنت) تعریف می‌شود. از وبسایت ها گرفته تا دارایی های آنلاین برند تجاری (تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و غیره) گستره ای از تاکتیک ها وجود دارند که همگی زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال هستند.

بهترین بازاریاب های صنعت دیجیتال یک تصویر واضح از چگونگی پشتیبانی بازاریابی دیجیتال از اهداف نهایی خود در سر دارند و براساس نوع اهداف استراتژی بازاریابی شان می توانند کسب و کار های بزرگ را از طریق کانال های رایگان یا پولی خود حمایت کنند.

به طور مثال یک بازاریاب محتوا میتواند چندین پست از کتاب الکترونیکی کسب و کار که تازه منتشر شده در وبلاگ خود بگذارد که در صدر بازدید قرار بگیرد. از طرفی دیگر بازاریاب رسانه های اجتماعی شرکت ممکن است تبلیغ پست های این وبلاگ را به صورت پولی و یا رایگان در پست های رسانه های اجتماعی قرار دهد. شاید بازاریاب ایمیلی، یک گروه ایمیلی تشکیل دهد که به کسانی که کتاب الکترونیکی شرکت را دانلود کرده اند، اطلاعات بیش تری پیرامون شرکت ایمیل کنند. به این نوع بازاریاب های بخصوص در صنعت بازاریابی دیجیتالی در ادامه بیشتر خواهیم پرداخت.

انواع بازاریابی دیجیتال

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی رسانه های اجتماعی
  4. پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  5. بازاریابی پورسانتی
  6. تبلیغات محلی
  7. بازاریابی خودکار
  8. بازاریابی ایمیلی
  9. روابط اجتماعی آنلاین
  10. بازاریابی ربایشی
  11. محتوای حمایتی یا اسپانسر دار

این فهرست خلاصه برخی از رایج ترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال و کانال های مرتبط با هریک از آنها است.

پست های مرتبط

20 حقیقت جالب درباره کامپیوترها

ریشه

6 دلیلی که چرا اینستاگرام حسابتان را مسدود می کند

ریشه

بهینه سازی موتور جستجو SEO

ریشه

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید