راهکارهای کوتاه مدت برای موفقیت بعد از فلوریدا ۲
ما راهکارهای سئو بعد از این بهروزرسانی را به دو دسته کوتاهمدت و بلندمدت تقسیم کردیم. راهکارهای کوتاهمدت با چند تغییر در طراحی سایت و توجه به چند نکته در تولید محتوا قابل دستیابی هستند؛ اما راهکارهای بلندمدت نیاز به برنامهریزی و تلاش برای چند ماه تا چند سال آینده دارند.
پس اول به سراغ کارهایی میرویم که انجام دادنشان سخت نیست.
راهکارهای کوتاه مدت برای موفقیت فلوریدا ۲
۱. بخش «درباره نویسنده» را به انتهای مطالب اضافه کنید
گوگل فرض میکند هر مطلب شما نویسنده دارد پس باید به کاربران نشان دهید چه کسی آن را نوشته است. اگر فقط نام نویسنده در انتهای مطالب نوشته شده، بهتر است با ایجاد تغییراتی در طراحی سایت، بخشی را به نام، تصویر، بیوگرافی، تخصص و آدرس شبکههای اجتماعی نویسنده اختصاص دهید.
-
درباره نویسنده
اگر نویسنده محتوا دارای سوابق آنلاین مفیدی است، به این صفحهها در پروفایل نویسنده لینک دهید. پروفایل در ژورنالهای دانشگاهی، وبلاگ شخصی، مقالات منتشر شده در خبرگزاریها و… مثالهایی از سوابق آنلاین نویسندههای متخصص هستند.
۲. حتماً سایت دارای صفحه «درباره ما» باشد
صفحههای «درباره ما»، «خدمات مشتریان» و «ارتباط با ما» خیلی مهم هستند؛ چون کمک زیادی به معتبر نشان دادن سایت کسب و کارها میکنند. هرچه کسب و کاری بزرگتر باشد باید اطلاعات بیشتری در سه صفحه گفته شده ارائه دهد.
برای مثال؛ یک وبلاگ شخصی ساده در صفحه درباره ما صاحب وبسایت را معرفی میکند و در صفحه ارتباط با ما فرمی برای ارسال پیام و چند راه ارتباطی دیگر مثل شبکههای اجتماعی دارد.
کسب و کارهای بزرگ مثل فروشگاههای اینترنتی باید اطلاعات کاملتری مثل آدرس دقیق، شمارههای ارتباط با مشتریان، مجوزهای لازم، نام مدیران، قوانین و مقررات و … ارائه کنند.

۳. محتوای کامل و مفید منتشر کنید
با یک جستجوی ساده متوجه میشوید که هزاران مطلب درباره درمان بیماریها نوشته شده است. خیلی از این مطالب بر مبنای اطلاعات ناقص، حدس و گمان، ترجمه از منابع غیر معتبر و توسط افراد غیرمتخصص نوشته شدهاند.
در همین موضوع درمان بیماریها اگر محتوایی توسط یک فرد متخصص نوشته شود، دارای منابع مشخص باشد و به تمام پرسشها و ابهامات کاربران جواب داده شود، یک محتوای کامل و مفید خواهد بود.
شاید برخی افراد فکر کنند محتوای کامل یعنی مقالات طولانیتر اما این تصور اشتباه است! محتوای کامل یعنی کاربر پاسخ پرسش خود یا اطلاعات مورد نیازش را کامل دریافت کند.
یک مطلب ۴۰۰ کلمهای در کنار چند تصویر میتواند محتوایی کامل باشد و شاید یک مقاله چند هزار کلمهای هم نتواند به طور کامل نیاز کاربر را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: