ریشه

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ تبریز

دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات شما از طریق دستگاه های الکترونیکی است.بر اساس این تعریف معنی دیجیتال مارکتینگ زیاد هم جدید نیست.اولین بازاریابی دیجیتالی که در دنیا صورت گرفت به 100 سال پیش مربوط میشود.رادیو در سال 1896 وارد بازار شد و چندین سال طول کشید تا در بین مردم معروف شود و به محصولی تبدیل شود که اکثر مردم آنرا خریداری کنند از آن موقع به بعد مردم به فکر تبلیغات افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

برای مطالعه بیشتر:استراتژی تبلیغات

Digital Marketing
Digital Marketing

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

این نوع از بازاریابی که بازاریابی آنلاین نام دارد با کمک اینترنت وبا استفاده از سایر ابزار های دیجیتال که باعث میشود با سرعت بیشتر و دقیق تر با مشتری ارتباط برقرار کنید .هر کدام از کمپین ها که برای شما کار تبلیغات انجام میدهند اگر کارشان بازدهی خوبی نداشته باشد با توجه به این که برای آن هزینه کرده اید نباید برای آن مدل تبلیغ دوباره هزینه کنید.در این نوع تبلیغ شما میتوانید برای قسمتی از مشتریان کمپین متفاوتی از دیگر بخش ها طراحی کنید.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

A variety of digital marketing tools

اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال

یک دیجیتال مارکتر چه می­کند، وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

بازار یابان دیجیتال به کسانی گفته میشود که با در نظر گرفتن بودجه شرکت و هدفی که برای آگاهی دادن از برند خود و افزایش آگاهی بیشتر به مشتریان دارند از کانال های بازاریابی دیجیتال استفاده میکنند. بازاریابان دیجیتال روی شاخص­‌های کلیدی عملکرد (KPI) خاصی متمرکز هستند و با توجه به آنها و سنجش دقیق‌­شان، بازدهی هریک از کمپین‌­های مختلف خود در کانال‌­های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و با این نتایج بهترین آن­ها را اجرا می‌­کنند.

در یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ امکان دارد که فقط یک نفر کار های بازاریابی و دیجیتال مارکتر را انجام دهد.اما در یک کسب و کار پیشرفته و توسعه یافته برای هر بخش یک بازاریاب دیجیتال مارکتینگ  تخصصی در نظر گرفته میشود.

The importance of using digital marketing

آیا برای دیجیتال مارکتینگ باید زیاد هزینه کرد؟

به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. برای دسته اول که بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینه‌­های شما ممکن است بسیار بالا باشد. از قیمت­های سرسام­‌آور تبلیغات تلویزیونی نمی­‌توان چشم­‌پوشی کرد. اما در روش‌­های بازاریابی آنلاین روش­‌های بسیارکم هزینه­‌تری موجود است.

به روش بازاریابی که شما انجام میدهید وابسته است.اگر از شیوه بازاریابی دیجیتال آفلاین استفاده کنید ممکن است برای شما هزینه بر شود.تبلیغات تلوزیونی و رسانه هم برای خود هزینه بر است .در بازاریابی آنلاین اما  برای شما هزینه کمتر است.اگر بخواهید برای بازاریابی از فضای مجازی و یا بازاریابی محتوا و سئو استفاده کنید.باید به شما بگوییم که نسبت به هزینه ای که می کنید بازخورد کار شما به نسبت بالا است.

مدل آفلاین دیجیتال مارکتینگ چگونه است ؟

Offline model of digital marketing

 مشکلات نداشتن یک استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ

1. بدون جهت بودن

2. شما سهم بازار آنلاین خود را نخواهید دانست

3. رقبا سهم بازار را بدست می آورند

4. شما هیچگونه ارائه و پیشنهاد خاص آنلاین نخواهید داشت

5. مشتریان آنلاین خود را به درستی نخواهید شناخت

6. کسب و کارتان از هم می پاشد

7. قراردادن بودجه کافی

8. هدر رفتن پول و زمان

9. هیچ پیشنهاد جدیدی نخواهید داشت و مانند یک فروشگاه معمولی فعالیت خواهید کرد

10. وب سایت شما بهینه سازی نخواهد شد

Strategies for digital marketing

آیا دیجیتال مارکتینگ یک تقاضای پیوسته و مداوم در بازار است؟

بازار یابان دیجیتال مارکتینگ به خصوص متخصصان بازاریابی آنلاین باید به میزان وسیع استفاده از اینترنت توجه کنند.هرچقدر استفاده از فضای آنلاین آسان تر شود تقاضای استفاده کردن از دیجیتال مارکتینگ هم زیاد میشود.امروزه اکثر مردم جهان کاربر آنلاین اند و بیشتر فعالیت های خود را به صورت آنلاین انجام میدهند.به همین علت قبل از سود اوری به فکر توسعه فعالیت های دیجیتال مارکتینگ باشید.

خروج از نسخه موبایل