ریشه

توسعه هویت برند

توسعه هویت برند

توسعه هویت برند

همه کسب و کارها در صدد این هستند خود را به یک برند پر قدرت تبدیل کنند. زیرا همه آنها به این مسئله توجه دارند در صورتی می توانند در مقابل رقبا پیروز باشند که هویتی متمایز برای برند خود انتخاب کرده باشند و قابلیت توسعه هویت برند را داشته باشند.

اگر شما در صدد توسعه هویت برند خود هستید یا برای مشتریتان می خواهید توسعه هویت برند بدهید. اولین نکته ای که می بایست به آن توجه کنید این است که؛

به همین خاطر است که بحث هویت برند به سادگی انتخاب یک اسم و چسباندن آن اسم بر روی محصولتان نیست!

واژه برند ابتدا به منظور تمایز و شناسایی گله ها به کار گرفته شد. به همین دلیل امروزه نمی توانیم ما آن را فقط یک اسم یا سمبل معنی کنیم!

به همین دلیل کلیدی است که جف بزوس درباره برند نوشته است؛

“برند همان چیزی است که زمانی که شما در اتاق نیستید راجب به شما می گویند!”

محصول شما مدت ها پس از فروش بر روی مشتری اثر گذار خواهد بود. این در حالی است که هویت برند این تاثیر را شکل می دهد.

بیایید توسعه هویت برند “کوکاکولا” را تجزیه و تحلیل کنیم؛

کوکاکولا

توسعه هویت برند

زمانی که شما اسم کوکاکولا را می شنوید اولین تصویری که در ذهن شما حک می شود تصویر لوگوی این برند است. اما ممکن است به؛

نیز فکر کنید. اما دو موضوع مهم هویت برند کوکاکولا را شکل می دهد؛

۱.هویت برند کوکاکولا توسط یک لوگو قرمز رنگ که درون آن متن نوشته ای وجود دارد شروع می شود.

برای مثال چایی نوشیدنی هست که شما هر روز صبح قبل از کار میل می کنید. اما کوکاکولا نوشیدنی است که لذت بعد از ظهر را به شما هدیه می دهد!

۲.کوکاکولایی که پرینت شده به صورت لوگو بر روی بطری خاص کوکاکولا است!

چرا هویت برند اهمیت دارد؟

توسعه هویت برند
توسعه هویت برند

اگر شما می خواهید کسب و کار خود را نسبت به رقبا متمایز کنید. در روح و قلب مشتریان خود جا پیدا کنید می بایست به هویت برند توجه کنید. زیرا برای آینده کسب و کار این از هر موضوع دیگری بیشتر اهمیت دارد.

به همین دلیل است برندی مثل کوکاکولا را شما در هر حالتی شناسایی می کنید. به راحتی قابل کپی شدن نیست و قابلیت توسعه هویت برند خود را دارد. کوکاکولا، کوکاکولاست!

این مسئله انکار نا پذیر است که برند شما همان چهره کسب و کار شما است. اما چهره تنها این نیست که شما فقط باحال و جذاب باشید. برند و لوگوی شما می بایست هویت برند را نیز همراه داشته باشد. باید بگوید این شما هستید نه کسب و کار دیگری!

توسعه هویت یک برند در این خلاصه نمی شود که در یاد مشتری بماند.

تبلیغات تاثیرگذار

یک هویت برند، قالبی برای هرچیزی در دنیاست که شامل تبلیغات کسب و کار، به صورت پرینت شده، آنلاین، یا حتی در هر پلتفرم دیگری از جمله رسانه های اجتماعی از جمله؛

یک برند که چهره شده باشد و در صنعت فعالیت خود اعتبار کسب کرده باشد به راحتی می تواند بر روی سایرین اثرگذار باشد و تبلیغ کننده کسب و کار باشد.

ماموریت های شرکت شما

هویت برندی که چهره کسب و کار، اعتماد و ماموریت های شرکت را نمایندگی کند افرادی که با آن همسیر و موافق هستند را جذب می کند. اما زمانی که افراد مشتری شما شوند، این هویت برند به آنها حس تعلق می دهد. یک محصول خود برای شما مشتری می آورد، اما یک برند برای شما طرفدار به همراه دارد.

اگر شما می خواهید؛

سوال اینجاست توسعه هویت برند چگونه ممکن است؛

  1. در مورد مخاطبان، ارزش های پیشنهادی، همچنین رقبا تحقیق کنید.

توسعه هویت برند
توسعه هویت برند

در مورد توسعه هویت برند مثل سایر بخش ها اولین گام انجام تحقیقات بازار است. شما می بایست در مورد موارد ذیل تحقیقات بسیار دقیقی انجام دهید؛

این یک امر شناخته شده است که افراد مختلف سلیقه های متفاوت دارند. شما نمی توانید برای یک محصول مشابه از یک روش یکسان برای هدف قرار دادن نوجوانان مدرسه ای و جوانان دانشگاهی استفاده کنید!

  1. شما ابتدا می بایست نیازهای حیاتی موجود را با توجه به مخاطب هدف شناسایی کنید.
  2. بر اساس آن محصول یا خدمت خود را به جامعه هدف ارائه دهید.

شما می بایست از خود یک تصویر منحصر به فرد ایجاد کنید. به همین ترتیب است که مخاطب قابلیت این را دارد که بتواند شما را از رقبا متمایز کند و شما را به موفقیت بیشتر برساند. از طرفی نمی توانید وجود و حضور رقبا را نادیده بگیرید و تکنیک هایی که استفاده می کنند را در نظر نگیرید.

این اطمینان وجود دارد که شما به عنوان صاحب کسب و کار می دانید چه چیزی به مشتری ارائه می کنید. اما می بایست اطمینان حاصل کنید آن را شفاف و روشن برای مخاطب هدف در ماموریت های کسب و کارتان نشان می دهید.

اینکه شما بتوانید برای هویت برند خود شخصیت قائل شوید. می تواند برای تصویر برند شما بسیار مهم و حائز اهمیت باشد. اینکه شما بتوانید؛

و بسیاری از مواردی که بتواند شما را برجسته کند می تواند در راستای توسعه برند مفید باشد.

تحلیل SWOT

داشتن یک تحلیل SWOT می تواند برای فهم هر چه بهتر برند شما مفید باشد. بررسی دقیق و علمی برند به شما کمک می کند آن پرتره ای از برندتان که می خواهید برای مخاطب به نمایش درآید با دقت بیشتر انجام شود.

  1. لوگو و طرح خود را داشته باشید

زمانی که شما از کسب و کار خود و رقبا شناخت لازم و کافی را پیدا کردید، زمان آن میرسد، برند شما حیات پیدا کند. یعنی می توان گفت؛ طراحی شماست که برندتان را فریاد می زند!

  1. سعی کنید زبان برقراری ارتباط خود را در همه کانال های ارتباطی یکسان و یکپارچه کنید

وقتی که شما برندتان را معرفی کردید و با شرکت خود به سمت توسعه گام برداشتید، شما حتما می بایست از ارتباطات یکپارچه و زبان مشخص و تعریف شده استفاده کنید.

زیرا یکی از پر اهمیت ترین راه های موفقیت در زمینه توسعه هویت برند این است که شما با تولید محتوا و برقراری ارتباط هدفمند و یکپارچه بتوانید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید.

خروج از نسخه موبایل